Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 410818

Implicitne teorije učenika o jezičnoj darovitosti


Šegedin, Danijela
Implicitne teorije učenika o jezičnoj darovitosti // Zbornik radova / Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana (ur.).
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2009. str. 30-46


CROSBI ID: 410818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitne teorije učenika o jezičnoj darovitosti
(Learners’ implicit theories on language aptitude)

Autori
Šegedin, Danijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova

Urednik/ci
Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana

Izdavač
Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore

Grad
Nikšić

Godina
2009

Raspon stranica
30-46

ISBN
978-86-7798-037-5

Ključne riječi
implicitne teorije, jezična darovitost, učenici osnovnoškolske dobi
(implicit theories, language aptitude, primary-school students)

Sažetak
Tema ovog rada su implicitne teorije učenika o jezičnoj darovitosti. U uvodu se razmatraju definicije darovitosti, eksplicitne i implicitne teorije darovitosti te definicije jezične darovitosti relevantne za ispitivanje učeničkih implicitnih teorija. Opisuje se i komentira kvalitativno istraživanje provedeno na uzorku od 26 učenika osnovnoškolske dobi. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici imaju jasno oblikovane teorije o jezičnoj darovitosti. Učenici jezičnu darovitost opisuju kao urođenu sposobnost čiji je razvoj usko vezan uz trud i zalaganje darovitih pojedinaca. Kao komponente jezične darovitosti navode motivaciju, strategije učenja, aktivnost i ponašanje na nastavi, samostalnost u učenju, dodatni rad kod kuće i pozitivan stav prema predmetu. Implikacije za nastavnu praksu dane su u zaključku, kao i smjerovi za eventualna buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
244-1301001-0917 - Razvoj diskurzivne kompetencije u medjujeziku učenika stranoga jezika (Čurković-Kalebić, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Danijela Šegedin Borovina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šegedin, Danijela
Implicitne teorije učenika o jezičnoj darovitosti // Zbornik radova / Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana (ur.).
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2009. str. 30-46
Šegedin, D. (2009) Implicitne teorije učenika o jezičnoj darovitosti. U: Vučo, J. & Milatović, B. (ur.) Zbornik radova. Nikšić, Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, str. 30-46.
@inbook{inbook, author = {\v{S}egedin, Danijela}, year = {2009}, pages = {30-46}, keywords = {implicitne teorije, jezi\v{c}na darovitost, u\v{c}enici osnovno\v{s}kolske dobi}, isbn = {978-86-7798-037-5}, title = {Implicitne teorije u\v{c}enika o jezi\v{c}noj darovitosti}, keyword = {implicitne teorije, jezi\v{c}na darovitost, u\v{c}enici osnovno\v{s}kolske dobi}, publisher = {Filozofski fakultet Nik\v{s}i\'{c} Univerziteta Crne Gore}, publisherplace = {Nik\v{s}i\'{c}} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}egedin, Danijela}, year = {2009}, pages = {30-46}, keywords = {implicit theories, language aptitude, primary-school students}, isbn = {978-86-7798-037-5}, title = {Learners’ implicit theories on language aptitude}, keyword = {implicit theories, language aptitude, primary-school students}, publisher = {Filozofski fakultet Nik\v{s}i\'{c} Univerziteta Crne Gore}, publisherplace = {Nik\v{s}i\'{c}} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font