Pregled bibliografske jedinice broj: 410324
Korištenje paradigme vremenske reakcije u analizi sviđanja i razumijevanja umjetničkih djela: usporedba apstraktnih i figurativnih likovnih djela
Korištenje paradigme vremenske reakcije u analizi sviđanja i razumijevanja umjetničkih djela: usporedba apstraktnih i figurativnih likovnih djela, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 410324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje paradigme vremenske reakcije u analizi sviđanja i razumijevanja umjetničkih djela: usporedba apstraktnih i figurativnih likovnih djela
(Use of reaction time paradigm in analysis of "liking" and "understanding" of art works: comparison of abstract and figurative art works)
Autori
Paić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2008
Stranica
26
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
estetsko procjenjivanje sviđanja; estetsko procjenjivanje razumijevanja; stručno znanje iz područja umjetnosti
(aesthetic judgments of liking; aesthetic judgments of understanding; expert knowledge in arts)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati neke pretpostavke modela estetskog procjenjivanja predloženog od strane autora Leder, Belke, Oeberst i Augustin (2004). Ovaj je model utemeljen na istraživanjima provedenim većinom na ispitanicima koji ne posjeduju stručna znanja o području likovne umjetnosti. Točnije, cilj provedenog istraživanja bio je ispitati procjene sviđanja i razumijevanja umjetničkih djela, njihovo vremensko trajanje i eventualnu povezanost. To smo učinili uzimajući u obzir vrstu umjetničkih djela koja se koriste, odnosno koristeći i apstraktne i figurativne slike te koristeći dva izvora informacija, vrijeme potrebno za procjenu sviđanja odnosno razumijevanja te samu procjenu na ljestvici od 1 do 5. Za potrebe istraživanja konstruiran je poseban računalni program pomoću kojega je prezentirano 20 umjetničkih slika (10 figurativnih i 10 apstraktnih) te je mjereno vrijeme reakcije potrebno za davanje procjene sviđanja/razumijevanja kao i sama procjena na ljestvici od 1 (uopće mi se ne sviđa/ uopće ne razumijem) do 5 (izrazito mi se sviđa/u potpunosti razumijem). Korišteni su podaci dobiveni na uzorku ispitanica N=32, redom studentica 4. godine ili apsolventica studija povijesti umjetnosti. Rezultati su pokazali kako vrijeme potrebno za procjenu sviđanja iznosi M=4, 14s dok vrijeme potrebno za procjenu razumijevanja iznosi M=4, 78s te da postoji statistički značajna razlika, u očekivanom smjeru, između trajanja ovih dvaju procesa. Isto tako, utvrđeno je kako se trajanje ovih procesa ne razlikuje s obzirom da li su procjenjivana umjetnička djela bila figurativna ili apstraktna, Nadalje, utvrđeno je kako postoji povezanost između intenziteta procjena sviđanja i procjena razumijevanja te da su umjetnička djela koja su dobila više procjene sviđanja isto tako dobila i više procjene na ljestvici procjene razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Denis Bratko
(mentor)