Pregled bibliografske jedinice broj: 410256
Povezanost osobina ličnosti i sklonosti impulzivnom kupovanju
Povezanost osobina ličnosti i sklonosti impulzivnom kupovanju, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 410256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobina ličnosti i sklonosti impulzivnom kupovanju
(Relationship between personality traits and impulsive buying tendencies)
Autori
Bandl, Adriana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.04
Godina
2007
Stranica
32
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
pet-faktorski model ličnosti; impulzivno kupovanje
(five-factor personality model; impulsive buying)
Sažetak
Ciljevi ovog rada bili su utvrditi postojanje povezanosti sklonosti impulzivnom kupovanju i osobina ličnosti, zatim ispitati jesu li kognitivna i emocionalna komponenta različito ukorijenjene u ličnosti te postoji li povezanost sklonosti impulzivnom kupovanju i demografskih karakteristika ispitanica. U istraživanju je sudjelovalo 170 ispitanica, čiji raspon dobi je bio od 23 do 54 godine (M=35, 13, SD=8, 2). Selekcija ispitanica vršila se na temelju osobnih primanja tj. u istraživanju su sudjelovale žene zaposlene na puno radno vrijeme, s primanjima između 3, 500 i 5, 000 kuna. U ovom istraživanju koristili smo skalu impulzivnog kupovanja, IPIP100 za ispitivanje ličnosti (International Personality Item Pool, 2001) te set pitanja o demografskim obilježjima ispitanica. Utvrđeno je postojanje statistički značajne povezanosti između sklonosti impulzivnom kupovanju i Ekstraverzije te Savjesnosti. Nadalje, rezultati pokazuju da je kognitivna komponenta impulzivnog kupovanja statistički značajno povezana s dimenzijama Ekstraverzije i Savjesnosti što je u skladu s našim očekivanjima. S druge strane, kao što smo i predvidjeli, emocionalna komponenta impulzivnog kupovanja značajno je povezana s Ekstraverzijom, ali i sa Savjesnošću te Emocionalnom stabilnošću. Rezultati nisu pokazali povezanost demografskih karakteristika ispitanica sa sklonošću impulzivnom kupovanju. Suprotno našim očekivanjima, povezanost dobi i sklonosti impulzivnom kupovanju nije se pokazala statistički značajnom. Analiza varijance također nije pokazala utjecaj prihoda kućanstva kao niti završenog stupnja obrazovanja na sklonost impulzivnom kupovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Denis Bratko
(mentor)