Pregled bibliografske jedinice broj: 410188
Porodična studija emocionalne inteligencije
Porodična studija emocionalne inteligencije, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 410188 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Porodična studija emocionalne inteligencije
(Family study of emotional intelligence)
Autori
Letina, Srebrenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.02
Godina
2007
Stranica
74
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; emocionalna samoefikasnost; bihevioralna genetika; porodična studija; indeks heritabilnosti
(emotional intelligence; emotional self-efficacy; behavioral genetics; family study; heritability)
Sažetak
Emocionalna inteligencija označava sposobnost prepoznavanja, izražavanja i razumijevanja emocija, asimiliranja emocija i misli te reguliranja pozitivnih i negativnih emocija kod sebe i kod drugih. Konstrukt EI je potaknuo puno istraživanja, ali se tek u novije vrijeme prepoznalo da različiti pristupi mjerenju EI ispituju povezane, ali ne i identične konstrukte (Petrides & Furnham, 2000). EI mjerena samoiskazima ispituje osobinu ličnosti – emocionalnu samoefikasnost, a EI mjerena „ objektivnim“ testovima nastoji ispitivati kognitivno-emocionalne sposobnosti. U ovom smo istraživanju porodičnom studijom pokušali odrediti gornju granicu heritabilnosti EI kao osobine ličnosti. Očekivali smo da će EI heritabilnost biti u skladu s procjenama koje se dobivaju za ostale osobine, budući da se smatra da je EI locirana na nižim razinama hijerarhije poznatih sistema ličnosti. Uzorak od 133 zadarskih gimnazijalaca i njihovih roditelja (jednog ili oba) je ispunio TEIQue, upitnik koji obuhvaća sve bitne facete EI. Povezanost rezultata očeva i djeteta se nije pokazala statistički značajnom (r=.09), a između majke i djeteta je r =.22, pa procjena f² EI iznosi 44%. Procjena na temelju regresije prosječnog rezultata roditelja na rezultat djeteta je 30%. U našem uzorku nije postojala sličnost među roditeljima u ukupnom rezulatatu na TEIQue. Nismo pronašli generacijske razlike u ukupnom rezultatu T-EI, dok su spolne razlike pronađene. Budući da je uzorak mali, i da su djeca većinom ženskog spola, rezultati su pristrani zbog metodoloških ograničenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb