Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 410188

Porodična studija emocionalne inteligencije


Letina, Srebrenka
Porodična studija emocionalne inteligencije, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 410188 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Porodična studija emocionalne inteligencije
(Family study of emotional intelligence)

Autori
Letina, Srebrenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.02

Godina
2007

Stranica
74

Mentor
Bratko, Denis

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; emocionalna samoefikasnost; bihevioralna genetika; porodična studija; indeks heritabilnosti
(emotional intelligence; emotional self-efficacy; behavioral genetics; family study; heritability)

Sažetak
Emocionalna inteligencija označava sposobnost prepoznavanja, izražavanja i razumijevanja emocija, asimiliranja emocija i misli te reguliranja pozitivnih i negativnih emocija kod sebe i kod drugih. Konstrukt EI je potaknuo puno istraživanja, ali se tek u novije vrijeme prepoznalo da različiti pristupi mjerenju EI ispituju povezane, ali ne i identične konstrukte (Petrides & Furnham, 2000). EI mjerena samoiskazima ispituje osobinu ličnosti – emocionalnu samoefikasnost, a EI mjerena „ objektivnim“ testovima nastoji ispitivati kognitivno-emocionalne sposobnosti. U ovom smo istraživanju porodičnom studijom pokušali odrediti gornju granicu heritabilnosti EI kao osobine ličnosti. Očekivali smo da će EI heritabilnost biti u skladu s procjenama koje se dobivaju za ostale osobine, budući da se smatra da je EI locirana na nižim razinama hijerarhije poznatih sistema ličnosti. Uzorak od 133 zadarskih gimnazijalaca i njihovih roditelja (jednog ili oba) je ispunio TEIQue, upitnik koji obuhvaća sve bitne facete EI. Povezanost rezultata očeva i djeteta se nije pokazala statistički značajnom (r=.09), a između majke i djeteta je r =.22, pa procjena f² EI iznosi 44%. Procjena na temelju regresije prosječnog rezultata roditelja na rezultat djeteta je 30%. U našem uzorku nije postojala sličnost među roditeljima u ukupnom rezulatatu na TEIQue. Nismo pronašli generacijske razlike u ukupnom rezultatu T-EI, dok su spolne razlike pronađene. Budući da je uzorak mali, i da su djeca većinom ženskog spola, rezultati su pristrani zbog metodoloških ograničenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Denis Bratko (mentor)

Avatar Url Srebrenka Letina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Letina, Srebrenka
Porodična studija emocionalne inteligencije, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Letina, S. (2007) 'Porodična studija emocionalne inteligencije', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Letina, Srebrenka}, year = {2007}, pages = {74}, keywords = {emocionalna inteligencija, emocionalna samoefikasnost, bihevioralna genetika, porodi\v{c}na studija, indeks heritabilnosti}, title = {Porodi\v{c}na studija emocionalne inteligencije}, keyword = {emocionalna inteligencija, emocionalna samoefikasnost, bihevioralna genetika, porodi\v{c}na studija, indeks heritabilnosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Letina, Srebrenka}, year = {2007}, pages = {74}, keywords = {emotional intelligence, emotional self-efficacy, behavioral genetics, family study, heritability}, title = {Family study of emotional intelligence}, keyword = {emotional intelligence, emotional self-efficacy, behavioral genetics, family study, heritability}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font