Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 410184

Učenje u situacijama s pozitivnim i negativnim potkrjepljenjem: provjera Grayevog modela ličnosti


Marinović, Luka
Učenje u situacijama s pozitivnim i negativnim potkrjepljenjem: provjera Grayevog modela ličnosti, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 410184 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje u situacijama s pozitivnim i negativnim potkrjepljenjem: provjera Grayevog modela ličnosti
(Learning in situations with positive and negative reinforcement: testing Gray's personality model)

Autori
Marinović, Luka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.03

Godina
2009

Stranica
116

Mentor
Bratko, Denis

Ključne riječi
anksioznost; impulzivnost; potkrjepljenje; učenje
(anxiety; impulsivity; reinforcement; learning)

Sažetak
Prema teoriji osjetljivosti na potkrjepljenja dva su osnovna sustava koja determiniraju ponašanje. Jedan je sustav bihevioralne inhibicije (BIS) koji inhibira aktualno ponašanje, olakšava procesiranje informacija i producira strah. Ovaj sustav se nalazi u osnovi anksioznosti, a se aktivira se u prisustvu uvjetovanih podražaja kazne, izostanka nagrade ili nepoznatih podražaja. Drugi je sustav bihevioralne aktivacije (BAS) koji producira impulzivnost, a aktivira se u prisustvu uvjetovanih podražaja nagrade i izbjegavanja kazne. Zbog navedenog najveću motivacijsku važnost za visoko anksiozne osobe predstavljaju averzivni podražaji (odnosno njihovo izbjegavanje) pa će u takvim situacijama i bolje učiti u odnosu na nisko anksiozne. Najveću motivacijsku važnost za impulzivne osobe imaju apetitivni podražaji (odnosno njihovo konzumiranje), pa će visoko impulzivni u takvim situacijama bolje učiti, u odnosu na nisko impulzivne. Cilj ovoga istraživanja bio je provjeriti te pretpostavke. Uz to provjerene su i značajnosti razlika u očekivanjima i u subjektivnoj procjeni težine zadatka. Ispitivanje je provedeno na četiri skupine ispitanica, odnosno visoko i nisko anksioznima, te visoko i nisko impulzivnima. U skladu s očekivanjima utvrđeno je da visoko anksiozne ispitanice u odnosu na nisko anksiozne bolje uče samo u situacijama sa signalima kazne i izostanka nagrade. Uz to, utvrđeno je da visoko anksiozne ispitanice očekuju manje uspjeha u situacijama s averzivnim motivacijskim kontekstom. Nije pronađena značajna razlika u subjektivnim procjenama težine zadatka između visoko i nisko anksioznih ispitanica. Sve su grupe procijenile značajno težom situaciju kazne. Suprotno očekivanjima, nisu pronađene značajne razlike između visoko i nisko impulzivnih ispitanica u nijednoj ispitivanoj varijabli (učinak, očekivanja, subjektivna procjena težine). Dobiveni rezultati razmatrani su kroz nekoliko različitih perspektiva, počevši od nejasnoća vezanih za samu koncepciju impulzivnosti, preko prirode BAS-a, pa do problematike vezane za formiranje pozitivnog motivacijskog konteksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Denis Bratko (mentor)

Avatar Url Luka Marinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marinović, Luka
Učenje u situacijama s pozitivnim i negativnim potkrjepljenjem: provjera Grayevog modela ličnosti, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Marinović, L. (2009) 'Učenje u situacijama s pozitivnim i negativnim potkrjepljenjem: provjera Grayevog modela ličnosti', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Marinovi\'{c}, Luka}, year = {2009}, pages = {116}, keywords = {anksioznost, impulzivnost, potkrjepljenje, u\v{c}enje}, title = {U\v{c}enje u situacijama s pozitivnim i negativnim potkrjepljenjem: provjera Grayevog modela li\v{c}nosti}, keyword = {anksioznost, impulzivnost, potkrjepljenje, u\v{c}enje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Marinovi\'{c}, Luka}, year = {2009}, pages = {116}, keywords = {anxiety, impulsivity, reinforcement, learning}, title = {Learning in situations with positive and negative reinforcement: testing Gray's personality model}, keyword = {anxiety, impulsivity, reinforcement, learning}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font