Pregled bibliografske jedinice broj: 40991
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike // Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" : knjiga sažetaka
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 1996. str. 33-34 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 40991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike
(Visuals and sound in language teaching - With reference to contemporary video courses for beginners)
Autori
Pavelin, Bogdanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" : knjiga sažetaka
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996, 33-34
Skup
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.05.1996. - 18.05.1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
.
Sažetak
Neosporna je važnost vizualne recepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva aspekta: 1. vizualni dojam kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualna prezentacija sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Što se potonjeg aspekta tiče, moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom obogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "prihvatiti", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevima za početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA