Pregled bibliografske jedinice broj: 40963
Rano otkrivanje specifičnih teškoća i stručna pomoć pri usvajanju vještine čitanja i pisanja
Rano otkrivanje specifičnih teškoća i stručna pomoć pri usvajanju vještine čitanja i pisanja // Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 1996. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 40963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rano otkrivanje specifičnih teškoća i stručna pomoć pri usvajanju vještine čitanja i pisanja
(.)
Autori
Leljak-Turžanski, Stanislava ; Kostelac, Slađana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996
Skup
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.05.1996. - 18.05.1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
.
Sažetak
U našem izlaganju željeli smo upozoriti da djeca trebaju savladati pisanje slova i početno čitanje prije polaska u školu. Djeca koja su se javila u Polikliniku SUVAG timski su obrađena, a s navršenih 6 godina dodatno su ispitane psiholingvističke sposobnosti. To ispitivanje je ukazivalo na odstupanje na vizualno-motornom i slušno-govornom planu i disperziju rezultata između verbalne i neverbalne skale, što upućuje na organsku podlogu. Ista djeca su neurološki obrađena. Nalaz je bio primjeren dobi ili je pokazivao dismaturacijske smetnje.
U oba slučaja trebalo je početi s predvježbama čitanja i pisanja koje obuhvaćaju:
- vježbe slušne i vizualne percepcije,
- uvježbavanje lateralizacije,
- orijentaciju u prostoru,
- vježbe grafomotorike,
- vježbe gnostičkih sposobnosti (koncentracije, izdržljivosti, pamćenja),
- vježbe fonematskog sluha i vježbe sekvencioniranja fonematskog materijala,
- vježbe slušne analize i sinteze.
U terapiji koristimo aparat VFA 11 (verbotonalni filtarski amplifikator Lingua 11) i pri tome se služimo zacrtanim fazama terapije, postujući principe verbotonalne metode. Krećemo od lakšeg prema složenijem, kako u vježbama ruke za pisanje, tako i u početnom čitanju.
Mi pružamo stručnu pomoć i kontinuiran rad, te savjetujemo roditelje, pa će zajedničkim zalaganjem dijete usvojiti vještinu čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti