Pregled bibliografske jedinice broj: 40962
Osnove programa optimalno rane detekcije, dijagnostike, rehabilitacije i edukacije gluhoslijepe djece po principima verbotonalne metode
Osnove programa optimalno rane detekcije, dijagnostike, rehabilitacije i edukacije gluhoslijepe djece po principima verbotonalne metode // Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" / Buzina, Tanja ; Titl, Ivana (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 1996. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 40962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnove programa optimalno rane detekcije, dijagnostike, rehabilitacije i edukacije gluhoslijepe djece po principima verbotonalne metode
(Basic program of optimal early detection, diagnostics, rehabilitation and education of deafblind children according to the principles of the verbotonal method)
Autori
Sinčić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
/ Buzina, Tanja ; Titl, Ivana - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996
Skup
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.05.1996. - 18.05.1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
.
Sažetak
Gluhoća-sljepoća je jedinstveno oštećenje u kojem su pogođena dva najvažnija osjetila koja osobi koriste u doživljavanju vremena i prostora. Gluhoslijepa osoba prepouštena spontanom samorazvoju, pada u ponor duhovne, psihičke i socijalne izolacije. Gluhoslijepo dijete nije niti intelektualno niti moralno nemoćno. Ono zahtijeva rani individualni kompleksan obuhvat u kojem se mora poklanjati posebnu pažnju sposobnostima i snazi gluhoslijepe osobe na pojedinom stupnju razvitka.
U SUVAG-u su složenim rehabilitacijsko edukacijskim postupcima od predškolskog uzrasta obuhvaćene dvije gluhoslijepe osobe. Iskustvo rano započete i uspješne rehabilitacije i edukacije otvara put daljnjem sustavnom istraživanju implementiranja postupaka verbotonalne metode uz postupke rehabilitacije kretanja i čitanja-pisanja u području gluhoće-sljepoće.
Razlikujemo šest faza organiziranog pristupa dijagnosticiranju te rehabilitaciji i edukaciji gluhoslijepih: novorođeno dijete, predgovorna faza, predškolska faza, organizirano školovanje, poslije školska faza, starost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti