Pregled bibliografske jedinice broj: 409425
Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima
Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima, 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 409425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima
(Loneliness in early adolescence: gender and age differences and connection with social relations)
Autori
Medved, Ankica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
31.03
Godina
2009
Stranica
32
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
usamljenost; sociometrijski status; prisnost u prijateljstvu; socijalna podrška; adolescenti
(loneliness; sociometric status; friendship intimacy; social support; adolescents)
Sažetak
Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u osjećaju usamljenosti kod osnovnoškolaca te odnosom između usamljenosti i položaja u vršnjačkoj skupini (sociometrijskog statusa), prisnosti u istospolnom prijateljstvu i percipiranom socijalnom podrškom. U istraživanju je sudjelovalo 188 učenika (105 djevojčica, 83 dječaka) od petog do osmog razreda dviju osnovnih škola s područja Karlovačke županije. Primijenjene su sljedeće skale: Kratka verzija UCLA skale usamljenosti, Skala prisnosti u prijateljstvu, Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške i Sociometrijski upitnik. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku razinu usamljenosti. Dobne razlike u usamljenosti se nisu pokazale značajnima, dok spolne jesu. Dječaci su izražavali veću razinu usamljenosti. Dobivena je i značajna interakcija dobi i spola, koja pokazuje kako je razlika u usamljenosti između dječaka i djevojčica najveća u 5. razredu, potom u 7. i 8., dok je u 6. razredu nema. Regresijske analize su pokazale da sociometrijski status, prisnost u prijateljstvu i socijalna podrška objašnjavaju 11.1% varijance usamljenosti djevojčica i 11.7% varijance usamljenosti dječaka. U uzorku djevojčica značajni prediktori usamljenosti bili su indeks socijalnog statusa i percipirana socijalna podrška. O većoj usamljenosti izvijestile su djevojčice koje su percipiranu socijalnu podršku procijenile nižom i koje imaju bolji status u razredu. U uzorku dječaka značajnim prediktorom usamljenosti pokazao se indeks socijalnog statusa. O većoj usamljenosti izvijestili su dječaci koji imaju lošiji sociometrijski položaj u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Keresteš
(mentor)