Pregled bibliografske jedinice broj: 409284
Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom
Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom // Društvena istraživanja, 19 (2010), 1/2 (105/106); 187-208 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 409284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom
(Can you judge a book by its cover? – Adolescents' self-concept and consumer involvement in clothing brands)
Autori
Justinić, Jasna ; Kuterovac Jagodić, Gordana
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 19
(2010), 1/2 (105/106);
187-208
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost; odjeća s markom
(adolescents; self-concept; consumer involvement; clothing brands)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u kupovinu odjeće s robnom markom povezan s različitim aspektima samopoimanja adolescenata i njihovim socio-demografskim značajkama (spolom, dobi i materijalnim položajem njihove obitelj), te ispitati neke karakteristike potrošačkog ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola. Samopoimanje je ispitano Skalom samopoimanja za adolescente (Harter, 1988), a potrošačka uključenost Upitnikom potrošačke uključenosti (Kapferer i Laurent, 1985). Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenta različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji, što ukazuje na složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tome da su adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, te se manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke. Srednjoškolcima višeg materijalnog statusa kupovina odjeće s markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz materijalno lošije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da adolescenti različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji koriste različite kriterije i navike pri kupovini odjeće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Kuterovac Jagodić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus