Pregled bibliografske jedinice broj: 409275
Međuovisnost upravljanja opskrbnim lancem i modernog poslovnog marketinga
Međuovisnost upravljanja opskrbnim lancem i modernog poslovnog marketinga // Marketing u društvu znanja= Marketing in a knowledge based society / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 266-281
CROSBI ID: 409275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međuovisnost upravljanja opskrbnim lancem i modernog poslovnog marketinga
(Interdependency of supply chain management and modern business marketing)
Autori
Miočević, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Marketing u društvu znanja= Marketing in a knowledge based society
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Izdavač
Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
266-281
ISBN
978-953-6148-72-1
Ključne riječi
upravljanje opskrbnim lancem, modeli opskrbnih lanaca, integracija opskrbnih lanaca
(supply chain management, sSupply chain management models, supply chain integration)
Sažetak
Bitna odrednica današnje poslovne svakodnevice jest ta da poduzeća danas sve više konkuriraju jedni drugima kroz paradigmu sustava. Udruživanja poduzeća, u homogene cjeline kao što su savezi i kooperacije, su osnova konkuriranja na današnjem sve složenijem globalnom tržištu. Takvi udruženi entiteti čine okosnice moderne industrijske organizacije koja fenomen konkurencije suprotstavlja paradigmi suradnje i partnerstva. Sve više je na djelu među-industrijsko partnerstvo, tako da se javlja suradnja poduzeća različitih industrija, ali međusobno ovisnih poduzeća u reprodukcijskom slijedu izgradnje vrijednosti za kupca. Ovakvo sagledavanje otvara novi vidik i percepciju gospodarske zbilje i težište konkurentske borbe se stavlja na oblikovanje i upravljanje opskrbnim lancima i poslovnoj suradnji kao njenom najoperativnijem dijelu. Uzimajući navedeno u obzir, istraživanja u sferi poslovnog marketinga daju najopsežniji okvir objašnjavanju fenomena opskrbnih lanaca jer se može koncizno odrediti djelokrug operacionalizacije odnosa i aktivnosti na poslovnim tržištima na svim razinama. Stoga je zadatak ovog rada istražiti teorijske postavke upravljanja opskrbnim lancem, kao perspektivnog područja u kojem marketing na poslovnim tržištima može doseći svoj znanstveni i praktični potencijal. Svrha i ciljevi istraživanja su: da se unutar područja poslovnog (B2B) marketinga: • utvrdi sve veće značenje partnerskih odnosa i trend poslovnog umrežavanja u lance opskrbe, • retrospektivno i multidisciplinarno analizira tržišno orijentirane modele upravljanja opskrbnim lancem, • stavi tradicionalne odnose kupac-prodavatelj u funkciju objašnjavanja biheviorističkog konteksta u opskrbnim lancima i • holistički sagleda doprinos suvremenih modela upravljanja lancem opskrbe i utvrdi njihova važnost u funkcioniranju poslovnih tržišta.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Dario Miočević
(autor)