Pregled bibliografske jedinice broj: 409059
Primjena biofeedback računalnog programa u vokalnom treningu gluhe djece
Primjena biofeedback računalnog programa u vokalnom treningu gluhe djece, 2008., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 409059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena biofeedback računalnog programa u vokalnom treningu gluhe djece
(Application of computer-based biofeedback program in vocal training of deaf children)
Autori
Zlatarić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.11
Godina
2008
Stranica
31
Mentor
Radovančić, Branko
Neposredni voditelj
Bonetti, Luka
Ključne riječi
biofeedback; gluhi; vokalni trening
(biofeedback; deaf; vocal training)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učinak primjene biofeedback programa za vokalni trening u rehabilitaciji govora ispitanika s oštećenjem sluha. Svrha realizacije cilja istraživanja bila je ispitati mogućnost iskorištavanja vizualne povratne sprege u poboljšanju kontrole glasa kod ispitanika s oštećenjem sluha. Za vokalni trening korišten je biofeedback program Games, Model 5167 (Kay Elemetrics Corp.). Dizajniran je kao niz računalnih igara, poput upravljanja avionom, vožnje dizalom u višekatnici, utrke kornjača, lova miša i mačaka i slično. Objekti u igrama su u visokoj rezoluciji, a upravljanje njima vrši se kontinuiranim glasanjem, odnosno promjenom nekog parametra u glasanju čija se kontrola želi trenirati (frekvencije ili intenziteta). Deskriptivnom analizom uspoređeni su uzorci glasa i govora ispitanika s oštećenjem sluha prije i nakon primjene biofeedback programa za vokalni trening u sljedećim parametrima: maksimalnom vremenu zadržane fonacije vokala /a/ (FON) u sekundama, frekvenciji prosječnog osnovnog tona (MF0) u Hz, standardnoj devijaciji prosječnog osnovnog tona (SDMF0) u Hz, JITTER-u, SHIMMER-u, omjeru harmonika i šuma (HNR), u dB. Biofeedback vokalni trening inicirao je pozitivne promjene u vokalnom ponašanju ispitanika s oštećenjem sluha. Rezultati istraživanja pokazuju da vizualna stimulacija u vokalnom treningu može pružiti solidnu dopunu ograničenoj auditivnoj povratnoj sprezi. Pozitivne promjene u vokalnom ponašanju ispitanika nastupile su u kratkom vremenu primjene biofeedback programa. Treba naglasiti da su ovakvi programi tek dodatak drugim habilitacijskim i rehabilitacijskim postupcima, koje primjenjuje audiorehabilitator kroz tradicionalni pristup, bez pomoći računala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb