Pregled bibliografske jedinice broj: 408928
Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja
Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja // Suvremena psihologija, 12 (2009), 1; 99-118 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 408928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja
(Do the bears have equal number of sweets? Conceptual understanding of basic addition principles)
Autori
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 12
(2009), 1;
99-118
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; aditivnost; komutativnost; asocijativnost
(conceptual development; additive decomposition; commutativity; associativity)
Sažetak
Niz istraživanja ukazuje da napredak u stjecanju matematičkih kompetencija zahtijeva kvalitativni skok u konceptualnom razumijevanju. Jedan takav ključni konceptualni napredak koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja jest razumijevanje odnosa dio-cjelina. Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li dobne razlike u razumijevanju osnovnih svojstava zbrajanja te utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih svojstava zbrajanja. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa zbrajanja ispitano je prezentiranjem zadataka u kontekstu konkretnih objekata. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva svojstva zbrajanja pri čemu se pokazalo da su starija djeca uspješnija u rješavanju ovakvih zadataka. Rezultati također ukazuju da nema razlika u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Kako bismo provjerili postoje li kvalitativne razlike u dječjim obrazloženjima odgovora, detaljno su analizirana objašnjenja koja su djeca davala prilikom rješavanja zadataka. Pokazalo se da djeca uspješna u rješavanju zadataka u pravilu daju bolje elaborirana objašnjenja od one koja griješe što ukazuje na različite razine konceptualnog znanja o zbrajanju. Dobiveni rezultati u skladu su s modelom Baroodyja i sur. (2003) te s opisom protokvantitativne razine rezoniranja u okviru modela Resnickove (1992).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- Social Sciences Citation Index
- CSA - Social Science Collection
- ISI Social Research
- Journal Citation Reports/Social Science Edition