Pregled bibliografske jedinice broj: 408699
Akcijsko istraživanje – kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula
Akcijsko istraživanje – kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007. str. 93-102 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 408699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akcijsko istraživanje – kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula
(Action research - continuous changing and cooperative building of curriculum)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Šagud, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007, 93-102
ISBN
978-953-7237-07-3
Skup
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.05.2005. - 21.05.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; kurikulum
(action research; curriculum)
Sažetak
U radu se naglašava potreba napuštanja klasičnog kurikuluma i orijentiranje prema suvremenom, otvorenom, integriranom i procesnom kurikulumu. Odgajatelji, stručni suradnici, sveučilišni nastavnici trebaju preuzeti zajedničku odgovornost za iniciranje promjena u praksi i za hitnost fleksibilnijih stavova o odgojnim ciljevima i postupcima. Uspješno učenje predškolskog djeteta utemeljuje se na unutarnjoj povezanosti i nedjeljivosti svih aspekata razvoja. Akcijska istraživanja pomažu odgajatelju u mijenjanju tradicionalne paradigme učenja i poučavanja predškolskog djeteta. Ona predstavljaju novu istraživačku paradigmu i proces učenja o praksi i u praksi, osvješćivanje, interpretiranje i razumijevanje teorije od strane praktičara. U njima odgajatelji, uz pomoć svojih suradnika, sistematski istražuju vlastitu praksu, analiziraju konfliktne ideje i dileme te predlažu novu strategiju. Znanstveni doprinos rada je u teorijskom razmatranju akcijskih istraživanja kao kvalitativnog pristupa razumijevanja i mijenjanja aktualne odgojno – obrazovne prakse te iznošenja nekih primjera provedenih akcijskih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb