Pregled bibliografske jedinice broj: 408638
Usporedba hijerarhija vrijednosti i strukture vrijednosnog sustava srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja
Usporedba hijerarhija vrijednosti i strukture vrijednosnog sustava srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 408638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba hijerarhija vrijednosti i strukture vrijednosnog sustava srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja
(Comparison of the hierarchy and the structure of the value system between high school students from Zagreb and Skopje)
Autori
Hrnjak, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.04
Godina
2008
Stranica
40
Mentor
Kamenov, Željka
Ključne riječi
Schwartz; sustav vrijednosti; hijerarhija vrijednosti; međukulturalne razlike; adolescencija
(Schwartz; value system; hierarchy of values; cross-cultural differences; adolescence)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti razlikuje li se hijerarhija vrijednosti i sustav vrijednosti srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja, s obzirom na rezultate ranijih istraživanja. Pretpostavka je bila da neće postojati razlika u strukturi vrijednosnih sustava, te da će postojati razlika u hijerarhiji vrijednosti između srednjoškolaca iz Zagreba i Skopja, s obzirom na djelomično različitije rezultate prijašnjih istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 318 sudionika – učenika IV-tih razreda općih gimnazija u Zagrebu i Skopju. Opće gimnazije izjednačene su po mnogim karakteristikama. Primijenjen je bio Schwarzov upitnik vrijednosti. Zadatak ispitanika bio je procijeniti koliko je svaka od navedenih vrijednosti njima osobno važna kao “ usmjeravajuće načelo u njihovom životu” . Dobiveni rezultati istraživanja pokazali su da se srednjoškolci iz Zagreba i Skopja ne razlikuju u strukturi i hijerarhiji vrijednosnih sustava već samo u stilu odgovaranja. Srednjoškolci iz Skopja konzistentno su davali više brojčane procjene vrijednostima motivacijskih tipova, a time i socijalno poželjne odgovore, za razliku od srednjoškolaca iz Zagreba. Ovo istraživanje je stoga pokazalo da stil odgovaranja ispitanika može biti problem u međukulturalnim usporedbama vrijednosti. Također pokazalo se da je usmjeravajuće načelo u životu srednjoškolaca iz dva ispitivana uzorka „ hedonizam“ i „ postignuće. Neophodno je napomenuti da ova dva uzorka nisu reprezentativna za populaciju mladih u Hrvatskoj i Makedoniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Željka Kamenov
(mentor)