Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 408464

Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja


Kamenov, Željka
Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja // Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Jasrebarsko: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2008. str. 187-188 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 408464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja
(Communication techniques for active learning and critical thinking)

Autori
Kamenov, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela - Jasrebarsko : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2008, 187-188

ISBN
978-953-191-370-6

Skup
2. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 06.11.2008. - 10.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
aktivno učenje; kritičko mišljenje; komunikacijske vještine; tehnike poučavanja
(active learning; critical thinking; communication skills; teaching techniques)

Sažetak
Posljednjih se godina u svijetu, kao i u našoj zemlji, sve više govori o razvoju kritičkog mišljenja kao krajnjem cilju obrazovnog procesa. Kritičko mišljenje nije jednostavno jedan način mišljenja, ono je cjeloviti pristup razumijevanju kako davati smisao svijetu i uključuje mnoge dijelove: misliti aktivno, pažljivo istraživati situacije postavljanjem pitanja, misliti nezavisno, gledati situacije s različitih stajališta, potkrepljivati različita gledišta argumentima - podacima i razlozima, raspravljati o idejama na organizirani način (Chaffee, 1996). Razvoj takvog mišljenja može se postići uvođenjem cjelovitih promjena u organizaciji nastavnog gradiva i pristupu nastavnika obrazovnom procesu i učenicima, a one se temelje na osnovnom razlikovanju dviju osnovnih orijentacija u poučavanju (Ramsden, 1992). Jedno je poučavanje usmjereno na prijenos informacija, a drugo je poučavanje usmjereno na poticanje aktivnog učenja. Aktivno učenje podrazumijeva visoki stupanj učenikove samostalnosti i samoregulacije u učenju te primjenu strategija i vještina koje omogućuju uočavanje bitnog u gradivu, analizu i usporedbu informacija, njihovo povezivanje s već postojećim znanjima i kritičku prosudbu njihova značenja (Vizek-Vidović i sur., 2005). Takvo je učenje povezano s dubinskim pristupom učenju, usmjerenom na postizanje razumijevanja i ostvarenje smisla. U okviru programa « Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje» koji se već 10 godina provodi u Hrvatskoj u organizaciji Foruma za slobodu odgoja, razvijene su mnoge tehnike koje nastavnicima omogućuju poticanje aktivnog učenja i kritičkog mišljenja kod svojih učenika. U radionici će se prikazati neke od ovih tehnika, primijenjene upravo za nastavu hrvatskog jezika, kao što su tehnika procesnog pisanja, tehnika RAFT i tehnika Pitanja autoru. Naglasak će se staviti i na promijenjenu ulogu nastavnika u obrazovnom procesu usmjerenom na poticanje aktivnog učenja, te na komunikacijske vještine koje takva promijenjena uloga zahtijeva.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Željka Kamenov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kamenov, Željka
Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja // Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Jasrebarsko: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2008. str. 187-188 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Kamenov, Ž. (2008) Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja. U: Češi, M. & Barbaroša-Šikić, M. (ur.)Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama.
@article{article, author = {Kamenov, \v{Z}eljka}, year = {2008}, pages = {187-188}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, komunikacijske vje\v{s}tine, tehnike pou\v{c}avanja}, isbn = {978-953-191-370-6}, title = {Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog u\v{c}enja i razvoj kriti\v{c}kog mi\v{s}ljenja}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, komunikacijske vje\v{s}tine, tehnike pou\v{c}avanja}, publisher = {Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kamenov, \v{Z}eljka}, year = {2008}, pages = {187-188}, keywords = {active learning, critical thinking, communication skills, teaching techniques}, isbn = {978-953-191-370-6}, title = {Communication techniques for active learning and critical thinking}, keyword = {active learning, critical thinking, communication skills, teaching techniques}, publisher = {Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font