Pregled bibliografske jedinice broj: 408464
Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja
Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja // Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Jasrebarsko: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2008. str. 187-188 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 408464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja
(Communication techniques for active learning and critical thinking)
Autori
Kamenov, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
/ Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela - Jasrebarsko : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2008, 187-188
ISBN
978-953-191-370-6
Skup
2. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 06.11.2008. - 10.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivno učenje; kritičko mišljenje; komunikacijske vještine; tehnike poučavanja
(active learning; critical thinking; communication skills; teaching techniques)
Sažetak
Posljednjih se godina u svijetu, kao i u našoj zemlji, sve više govori o razvoju kritičkog mišljenja kao krajnjem cilju obrazovnog procesa. Kritičko mišljenje nije jednostavno jedan način mišljenja, ono je cjeloviti pristup razumijevanju kako davati smisao svijetu i uključuje mnoge dijelove: misliti aktivno, pažljivo istraživati situacije postavljanjem pitanja, misliti nezavisno, gledati situacije s različitih stajališta, potkrepljivati različita gledišta argumentima - podacima i razlozima, raspravljati o idejama na organizirani način (Chaffee, 1996). Razvoj takvog mišljenja može se postići uvođenjem cjelovitih promjena u organizaciji nastavnog gradiva i pristupu nastavnika obrazovnom procesu i učenicima, a one se temelje na osnovnom razlikovanju dviju osnovnih orijentacija u poučavanju (Ramsden, 1992). Jedno je poučavanje usmjereno na prijenos informacija, a drugo je poučavanje usmjereno na poticanje aktivnog učenja. Aktivno učenje podrazumijeva visoki stupanj učenikove samostalnosti i samoregulacije u učenju te primjenu strategija i vještina koje omogućuju uočavanje bitnog u gradivu, analizu i usporedbu informacija, njihovo povezivanje s već postojećim znanjima i kritičku prosudbu njihova značenja (Vizek-Vidović i sur., 2005). Takvo je učenje povezano s dubinskim pristupom učenju, usmjerenom na postizanje razumijevanja i ostvarenje smisla. U okviru programa « Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje» koji se već 10 godina provodi u Hrvatskoj u organizaciji Foruma za slobodu odgoja, razvijene su mnoge tehnike koje nastavnicima omogućuju poticanje aktivnog učenja i kritičkog mišljenja kod svojih učenika. U radionici će se prikazati neke od ovih tehnika, primijenjene upravo za nastavu hrvatskog jezika, kao što su tehnika procesnog pisanja, tehnika RAFT i tehnika Pitanja autoru. Naglasak će se staviti i na promijenjenu ulogu nastavnika u obrazovnom procesu usmjerenom na poticanje aktivnog učenja, te na komunikacijske vještine koje takva promijenjena uloga zahtijeva.
Izvorni jezik
Hrvatski