Pregled bibliografske jedinice broj: 408383
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 120-7 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 408383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse
(The Interrelatedness between the Culture of Educational Institutions and Quality Changes of Educational Practice)
Autori
Vujičić, Lidija
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 5
(2008), 1;
120-7
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
elementi kulture odgojno-obrazovne ustanove; kultura; kultura odgojno-obrazovne ustanove; kultura organizacije; učitelj
(culture; culture of an organisation; culture of an educational institution; elements of culture of an educational institution; teacher)
Sažetak
Mnogobrojnim istraživanjima utvrđeno je da se kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi promjenom ustroja i ozračja u odgojno-obrazovnim ustanovama, što nazivaju promjenom kulture odgojno-obrazovne ustanove. U određenju kulture odgojno-obrazovne ustanove polazi se od općeg pojma kulture kao temelja za razumijevanje kulture organizacije. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravljamo kao o organizaciji, a o kulturi kao sastavnom elementu opće kulture i vrijednosnog sustava u cjelini. Navodimo definicije različitih autora iz kojih je vidljivo da nema jedinstvene definicije kulture odgojno-obrazovne ustanove ; autori je različito definiraju, naglašavajući da ju je potrebno stavljati u socijalni kontekst. Većina tumačenja odnosi se na specifične vrijednosti, uvjerenja i očekivanja ljudi u ustanovi, njihova uobičajena ponašanja, tj. rituale, načine na koje razumiju i interpretiraju svakodnevne događaje u ustanovi i sl. Kako bismo što bolje povezali ovaj koncept s izravnim promjenama odgojno-obrazovne prakse, u radu se raspravlja i o nekim elementima kulture odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu mijenjanje kulture odgojno-obrazovne ustanove je evolucijski proces u kojem je implementacija inovacija moguća na razini svake odgojno-obrazovne ustanove, a put ka kvalitetnim promjenama određuje se kao dugotrajni, zajednički, istraživački proces svih sudionika uže i šire socijalne zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Science Abstracts