Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 408309

Razlike u školskom samopoimanju kod učenika srednjih škola


Marić, Nikolina
Razlike u školskom samopoimanju kod učenika srednjih škola, 2009., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 408309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u školskom samopoimanju kod učenika srednjih škola
(Differences in academic self-concept between students of different secondary schools)

Autori
Marić, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
05.06

Godina
2009

Stranica
82

Mentor
Sorić, Izabela

Ključne riječi
školsko samopoimanje; školska samoefikasnost; inteligencija; BFLPE-efekt
(academic self-concept; academic self-efficacy; intelligence; BFLPE-effect)

Sažetak
Brojna su istraživanja u inozemstvu konzistentno pokazala da učenici u selektivnim obrazovnim okruženjima imaju niže školsko samopoimanje u odnosu na jednako sposobne učenike koji se obrazuju u neselektivnim okruženjima, odnosno, da dolazi do tzv. &laquo ; big-fish-little-pond&raquo ; efekta (BFLPE). Obzirom da je razvoj pozitivnog samopoimanja važan ishod školovanja, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti osnovnu postavku BFLPE modela na učenicima u zadarskim srednjim školama, te ispitati postoje li razlike u školskom samopoimanju između gimnazijalaca i učenika strukovnih srednjih škola izjednačenih po inteligenciji. Ispitivanje je provedeno na učenicima trećih razreda iz tri zadarske srednje škole: opće gimnazije i dvije strukovne škole (N=137). U ispitivanju je primjenjena Rosenbergova skala samopoštovanja, Self-efficacy Questionnaire for Children - SEQ-C (Muris, 2001), Subskala Školske kompetencije iz Self-Perception Profile for Children – PCSC (Harter, 1985) i Test nizova, konstruiran za mjerenje fluidne inteligencije (TN-20) (Pogačnik, 1994). Provedene analize pokazale su da među učenicima istih intelektualnih sposobnosti, iz selektivnih i neselektivnih školskih okruženja, nema razlike u školskom samopoimanju, međutim, učenici selektivnih škola imaju značajno viši školski uspjeh, procjenjuju veći broj učenika u razredu inteligentnijima od sebe te smatraju da je inteligencija manje važna za uspjeh u školovanju. Prosjek školskog uspjeha razreda/škole negativno doprinosi akademskoj samoefikasnosti i školskoj kompetenciji učenika, odnosno njegovom školskom samopoimanju, dok je doprinos individualnog školskog uspjeha navedenim varijablama značajno pozitivan. Prosjek školskog uspjeha škole značajno negativno doprinosi i samoprocjeni inteligencije učenika u odnosu na ostale učenike u razredu, emocionalnoj samoefikasnosti učenika, te njegovom općem samopoštovanju, dok individualni školski uspjeh učenika ima pozitivan doprinos samo za emocionalnu samoefikansnost. Viša prosječna razina intelektualnih sposobnosti škole/razreda ima negativan prediktivni utjecaj na samopoštovanje učenika i njegovu samoprocjenu inteligencije u odnosu na ostale učenike u razredu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marić, Nikolina
Razlike u školskom samopoimanju kod učenika srednjih škola, 2009., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
Marić, N. (2009) 'Razlike u školskom samopoimanju kod učenika srednjih škola', diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mari\'{c}, Nikolina}, year = {2009}, pages = {82}, keywords = {\v{s}kolsko samopoimanje, \v{s}kolska samoefikasnost, inteligencija, BFLPE-efekt}, title = {Razlike u \v{s}kolskom samopoimanju kod u\v{c}enika srednjih \v{s}kola}, keyword = {\v{s}kolsko samopoimanje, \v{s}kolska samoefikasnost, inteligencija, BFLPE-efekt}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mari\'{c}, Nikolina}, year = {2009}, pages = {82}, keywords = {academic self-concept, academic self-efficacy, intelligence, BFLPE-effect}, title = {Differences in academic self-concept between students of different secondary schools}, keyword = {academic self-concept, academic self-efficacy, intelligence, BFLPE-effect}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font