Pregled bibliografske jedinice broj: 40749
Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi
Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi, 1998., doktorska disertacija, Biotehniška fakulteta, Oddelek za biologijo, Ljubljana, Slovenija
CROSBI ID: 40749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi
(Education for environment in primary school)
Autori
Borić, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Biotehniška fakulteta, Oddelek za biologijo
Mjesto
Ljubljana, Slovenija
Datum
09.04
Godina
1998
Stranica
321
Mentor
Verčkovnik, Tatjana
Neposredni voditelj
Lelas, Zdenka
Ključne riječi
odgoj; obrazovanje; okoliš; osnovna škola
(education; environment; primary school)
Sažetak
Istraživanje Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi obavljeno je u tri godine (1992/93, 1993/94, 1994/95) na odabranom uzorku od pet osnovnih škola (12 odjela petog, šestog, sedmog i osmog razreda). Istraživanjem je obuhvaćeno 2200 učenika.
Cilj je istraživanja bio utvrditi koliko su učenici petog, šestog, sedmog i osmog razreda osnovne škole u predmetima prirode i biologije propisanim programom bili usmjeravani u ekološko obrazovanje i odgoj, koliko dodatnim sadržajima, koliko raznolikim oblicima i metodama rada koje omogućuju efikasniji nastavni proces vezan uz ekološki odgoj i obrazovanje.
U istraživanju su korištene deskriptivna i kauzalna metoda. deskriptivnom metodom su opisane pedagoške pojave, njene karakteristike i uzorci, a kauzalnom metodom se upoznavala povezanost pojedinih istraživanih pojava.
Od instrumenata istraživanja korišteni su test inteligencije (TRL), inicijalni i finalni zadaci objektivnog tipa, te anketa i intervju učenika.
U istraživanju se ističu dva modela (M1 i M2). Skupina učenika u M1 modelu obrađuje uz program i dodatne ekološke sadržaje koji se obrađuju raznim metodama i oblicima rada. Učenici skupine M2 modela uče ekološke sadržaje iz udžbenika, i to frontalnim radom i u skupinama, a od metoda prevladavaju razgovor, izlaganje i rad na tekstu.
U istraživanju je primjenjen zakon jedne varijable. Nezavisnu su varijablu činili oblici nastavnog rada, primjena nastavnih listića, nastavnih sadržaja, predznanje i dr.
Zavisna varijabla, koja je posljedica nezavisne varijable, predstavlja raznr razine znanja i vještina postignute radom u nastavi.
Statističkim postupcima izračunata je kontrola utjecaja nezavisne na zavisnu varijablu i to korištenjem deskriptivno-statističkih pokazatelja (aritmetička sredina, standardna devijacija i koeficijent varijabilnosti).
Rezultati istraživanja obrađeni su kvalitativno i kvantitativno analitičko-statističkim metodama, i prikazani tablično i grafički.
Na temelju obrađivanih rezultata istraživanja Odgoj i obrazovanje za okoliš u osnovnoj školi dobiveni su rezultati koji ukazuju na manjkavost ekološkog obrazovanja, a posebno odgoja u predmetu prirode i biologije (V. do VIII. razred).
Osobito su dobro postignuti rezultati u eksperimentalnoj skupini (M1) gdje su s učenicima obrađivani dodatni ekološki sadržaji aktivnim metodama i oblicima rada i gdje su učenici više usmjeravani u pozitivna ekološka ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija