Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 406722

Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice


Kranželić, Valentina; Ferić Šlehan, Martina
Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice // Kriminologija & socijalna integracija, 16 (2008), 2; 29-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 406722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice
(THE PARENT’ S PERCEPTION OF THE QUALITY OF THE SCHOOL ENVIRONMENT: GUIDELINES FOR A SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY PARTNERSHIP)

Autori
Kranželić, Valentina ; Ferić Šlehan, Martina

Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 16 (2008), 2; 29-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školsko okruženje; prevencija poremećaja u ponašanju; roditelji; partnerstvo škola-obitelj-zajednica
(school environment; prevention of behavior disorders; parents; school-family-community partnership)

Sažetak
U ovom radu cilj je bio prikazati rezultate istraživanja kompetencija i stavova odgajatelja u nekim predškolskim ustanovama u Istarskoj županiji. Oni su dio većeg istraživanja koje se provodilo u sklopu znanstveno-akcijskog projekta Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih. Uzorak za ovo ispitivanje činilo je 212 odgajateljica. Upitnik samoprocjene njihovih kompetencija (22 varijable, modifi cirana verzija Teachers’ Sense of Teacher Effi cacy Scale, Tschannen-Moran, Woolfolk Hoy, 2001) popunjavale su sve odgajateljice koje su u vrijeme ispitivanja (proljeće 2004. godine) radile u predškolskim ustanovama Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikazani kroz deskriptivne parametre te faktorsku analizu, posebno područja kompetentnosti (1 faktor), a posebno područja stavova (2 faktora). Rezultati upućuju na relativno visoku samopercepciju kompetencija većine ispitivanih odgajateljica. Dok se kao kompetencije prepoznaju češće aktivnosti povezane s redovitim aktivnostima koje se provode u predškolskim ustanovama i u odnosu na koje odgajatelji vjerojatno imaju najviše znanja i vještina (osmišljavanje različitih aktivnosti za djecu, davanje dodatnih objašnjenja i primjera kada ih djeca ne razumiju, navođenje djece da vjeruju kako mogu dobro raditi), nekompetentnosti su češće vidljive u području promocije pozitivnog razvoja i prevenciji rizičnih ponašanja djece predškolske dobi (motiviranje nemotivirane djece, korištenje strategija praćenja napredovanja djece, pomoć roditeljima da pomognu svojoj djeci u svladavanju različitih vještina, korištenje alternativnih strategija, korištenje tehnika smirivanja djece kada su bučna ili ometaju rad u grupi). U odnosu na rezultate u području stavova, osim nekih znanja i vještina za rad s djecom, ispitane odgajateljice procjenjuju roditelje, obitelji, kao one zbog kojih oni ne mogu učiniti više. Zaključno, rezultati u ovom radu usmjeravaju pažnju na važnost permanentne edukacije predškolskih odgajatelja koji će biti u mogućnosti u redovnim kurikulumima i posebnim programima više pridonijeti promociji mentalnog zdravlja i prevenciji poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Valentina Kranželić (autor)

Avatar Url Martina Ferić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kranželić, Valentina; Ferić Šlehan, Martina
Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice // Kriminologija & socijalna integracija, 16 (2008), 2; 29-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kranželić, V. & Ferić Šlehan, M. (2008) Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja: temelj partnerstva škole-obitelji-zajednice. Kriminologija & socijalna integracija, 16 (2), 29-45.
@article{article, author = {Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and Feri\'{c} \v{S}lehan, Martina}, year = {2008}, pages = {29-45}, keywords = {\v{s}kolsko okru\v{z}enje, prevencija poreme\'{c}aja u pona\v{s}anju, roditelji, partnerstvo \v{s}kola-obitelj-zajednica}, journal = {Kriminologija and socijalna integracija}, volume = {16}, number = {2}, issn = {1330-2604}, title = {Kvaliteta \v{s}kolskog okru\v{z}enja u percepciji roditelja: temelj partnerstva \v{s}kole-obitelji-zajednice}, keyword = {\v{s}kolsko okru\v{z}enje, prevencija poreme\'{c}aja u pona\v{s}anju, roditelji, partnerstvo \v{s}kola-obitelj-zajednica} }
@article{article, author = {Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and Feri\'{c} \v{S}lehan, Martina}, year = {2008}, pages = {29-45}, keywords = {school environment, prevention of behavior disorders, parents, school-family-community partnership}, journal = {Kriminologija and socijalna integracija}, volume = {16}, number = {2}, issn = {1330-2604}, title = {THE PARENT and \#8217; S PERCEPTION OF THE QUALITY OF THE SCHOOL ENVIRONMENT: GUIDELINES FOR A SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY PARTNERSHIP}, keyword = {school environment, prevention of behavior disorders, parents, school-family-community partnership} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • INIST- CNRS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font