Pregled bibliografske jedinice broj: 406645
Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu
Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu // Kriminologija & socijalna integracija, 16 (2008), 2; 1-15 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 406645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna kompetencija i ponašanje djece predškolske dobi kao osnova prevencijskim programima - razlike po spolu
(Social competence and behavior of preschool children - gender differences)
Autori
Kranželić, Valentina ; Bašić, Josipa
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 16
(2008), 2;
1-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalna kompetentnost; ponašanje djece; rizici za pozitivan razvoj; predškolska djeca
(social competence; behavior of preschool children; risk factors for behavior disorders)
Sažetak
U ovom radu prikazani su rezultati procjene potreba djece i mladih koji su se odnosili na procjenu socijalne kompetencije i ponašanja djece predškolske dobi, s posebnim osvrtom na razlike obzirom na spol ispitanika. Uzorak čine 445 djeteta u dobi od 3-7 godina, od čega je 221 (49, 7%) dječaka i 224 (50, 3%) djevojčica. Sva djeca pohađala su u vrijeme ispitivanja dječje vrtiće u istarskoj županiji, odnosno na širim lokalitetima Labina, Pazina, Poreča i Pule. Podaci su prikupljeni Upitnikom o ponašanju predškolske djece - SCBE (LaFreniere, Dumas, 1995) pri čemu su odgajateljice procjenjivale svako dijete iz grupe koju vode na skali socijalne kompetencije i ponašanja. Za obradu prikupljenih podataka korištena je osnovna statistika i diskriminativna analiza. Obzirom na razlike između sub-uzoraka ispitanika, analize pokazuju da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica. Prema percepciji odgajateljica, djevojčice imaju razvijeniju socijalnu kompetenciju od dječaka i manje manifestiraju eksternalizirane probleme. Budući da je poznato kako socijalna kompetencija ima veliki utjecaj na ponašanje pojedinca, moguće je zaključiti da su stoga dječaci u većem riziku za razvoj rizičnih ponašanja što nameće potrebu jačanja programa emocionalne i socijalne kompetencije u predškolskoj dobi, posebno za dječake.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- INIST-CNRS