Pregled bibliografske jedinice broj: 405853
Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike
Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike // 19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 171-171 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 405853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavnička samo-efikasnost u kontekstu poučavanja matematike
(Teachers’ self-efficacy in the context of mathematics teaching)
Autori
Štibrić, Marina ; Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days
/ Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 171-171
ISBN
978-953-175-339-5
Skup
19. dani Ramira i Zorana Bujasa / 19th Ramiro and Zoran Bujas Days
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnička samo-efikasnost; nastavnička uvjerenja; poučavanje matematike; metode poučavanja
(teacher self-efficacy; teacher beliefs; mathematics teaching; teaching methods)
Sažetak
Nastavnička samo-efikasnost odnosi se na uvjerenja nastavnika da mogu utjecati na ponašanje učenika i ishode poučavanja. Uvjerenje nastavnika u vlastitu efikasnost do sada se povezivalo s mnogim obrazovnim ishodima, poput uspjeha i stavova učenika, ali i sa zadovoljstva poslom nastavnika, posvećenošću poslu i korištenjem novih metoda poučavanja. U ovom istraživanju TSES skala samo-efikasnosti nastavnika (Teacher self-efficacy scale ; Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy, 2001) adaptirana je za specifično područje nastave matematike. Skala samo-efikasnosti nastavnika matematike (TSES-M) sadrži 13 tvrdnji koje mjere samo-efikasnost nastavnika matematike kroz njihovu procjenu u kojoj mjeri se mogu nositi s različitim situacijama koje susreću u svome radu u školi. Cilj istraživanja bio je ispitati osnovne psihometrijske karakteristike skale TSES-M, utvrditi razlikuju li se nastavnici iz različitih vrsta škola prema rezultatu na skali TSES-M, te provjeriti postoji li povezanost između nastavničke samo-efikasnosti i čestine korištenja različitih metoda poučavanja. U istraživanju je sudjelovalo 292 nastavnika matematike oba spola koji poučavaju u osnovnim školama, gimnazijama i strukovnim srednjim školama u svim krajevima Hrvatske. Faktorskom analizom dobivena su dva faktora (angažman učenika i ishodi poučavanja) koji su objasnili 47% varijance. Daljnja analiza potvrdila je postojanje općeg faktora samo-efikasnosti drugog reda. Analiza unutarnje konzistencije skale pokazala je da pouzdanost subskale angažman učenika iznosi 0, 80, a subskale ishodi poučavanja 0, 77. Nastavnici su procijenili kako, u prosjeku, u umjerenoj mjeri mogu utjecati na angažman učenika i na ishode poučavanja. Pokazalo se da TSES-M dobro razlikuje nastavnike matematike koji poučavaju u različitim vrstama škola. Potvrđena je značajna pozitivna povezanost između oba faktora nastavničke samo-efikasnosti i čestine korištenja metode otkrivanja i problemske nastave. Implikacije za primjenu skale TSES-M raspravljeni su u vidu značaja samo-efikasnosti za nastavu matematike, te obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb