Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 405567

Mediji i oglašavanje u kontekstu Orwellova romana 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya


Dujmović, Mauro
Mediji i oglašavanje u kontekstu Orwellova romana 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 405567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mediji i oglašavanje u kontekstu Orwellova romana 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya
(Media and Advertising in the Context of Orwell's 1984 and Huxley's Brave New World)

Autori
Dujmović, Mauro

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
24.03

Godina
2009

Stranica
288

Mentor
Nefat, Ariana

Ključne riječi
mediji; oglašavanje; konzumerizam; slobodno vrijeme; tehnologija; moderno društvo
(media; advertising; consumerism; leisure; technology; modern society)

Sažetak
Orwellov roman 1984. i Huxleyev Vrli novi svijet projekcija su aktualnih obilježja zapadnjačke civilizacije i alarmantne slike moguće budućnosti društva zasnovane na hedonizmu, kolektivizmu, konzumerizmu i potpunoj znanstvenoj kontroli nad društvom. Poput zamišljenih društava iz Orwellove 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya i današnje je društvo obilježeno kvantitativnim i kvalitativnim rastom promidžbenih poruka koje nude nove oblike iskrivljene stvarnosti i nameću konzumerizam i materijalizam kao rješenje za sve ljudske nedaće stvarajući istovremeno nove oblike osobnog nezadovoljstva. Posebno su ranjiva djeca, prema kojima se usmjerava sve više i više poruka oglašavanja ne bi li time organizacije u budućnosti osigurale svoje tržište. Inspirirana radovima i djelima nekih od najvećih suvremenih teoretičara i mislilaca suvremenog društva kao što su Erich Fromm, Sigmund Freud, Herbert Marcuse, Noam Chomski, Naomi Clein i drugi, disertacija hipotetički analizira utjecaj sredstava masovne komunikacije i oglašavanja na današnji svijet u kojem živimo.U objašnjenju fenomena ključan je upravo interdisciplinaran pristup navedenim književnim tekstovima u relacijama hipotetičke povezanosti književnog teksta i tendencija u suvremenom društvu. Temeljna hipoteza rada je da su masovni mediji i oglašavanje kreatori utopijske i magične zbilje koji uz nezaobilaznu povezanost sa stvarima i ostalim vrijednostima koje se nude na tržištu osnažuju kapitalizam i potrošačko društvo. Cilj disertacije je, u kontekstu navedenih književnih djela, analizirati utjecaj sredstava masovne komunikacije općenito, a posebno oglašavanja i promidžbenih poruka, na percepciju i interpretaciju stvarnosti koja nas okružuje

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekti:
303-0000000-0982 - ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu (Tatković, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
303-0000000-2451 - Održivi turizam u Hrvatskoj: izrada akcijskog plana održivosti turizma Istre (Vitasović, Aljoša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Mauro Dujmović (autor)

Avatar Url Ariana Nefat (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dujmović, Mauro
Mediji i oglašavanje u kontekstu Orwellova romana 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka
Dujmović, M. (2009) 'Mediji i oglašavanje u kontekstu Orwellova romana 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmovi\'{c}, Mauro}, year = {2009}, pages = {288}, keywords = {mediji, ogla\v{s}avanje, konzumerizam, slobodno vrijeme, tehnologija, moderno dru\v{s}tvo}, title = {Mediji i ogla\v{s}avanje u kontekstu Orwellova romana 1984. i Vrlog novog svijeta Aldousa Huxleya}, keyword = {mediji, ogla\v{s}avanje, konzumerizam, slobodno vrijeme, tehnologija, moderno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmovi\'{c}, Mauro}, year = {2009}, pages = {288}, keywords = {media, advertising, consumerism, leisure, technology, modern society}, title = {Media and Advertising in the Context of Orwell's 1984 and Huxley's Brave New World}, keyword = {media, advertising, consumerism, leisure, technology, modern society}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font