Pregled bibliografske jedinice broj: 405296
Knjižnične usluge za mladež: zašto i zašto ne?
Knjižnične usluge za mladež: zašto i zašto ne? // Tinejdžeri u knjižnici. Upomoć!
Zagreb: Knjižnice grada Zagreba, 2009. str. 4-4 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 405296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižnične usluge za mladež: zašto i zašto ne?
(Libray services for young adults: why and why not?)
Autori
Stričević, Ivanka ; Tibljaš, Verena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Tinejdžeri u knjižnici. Upomoć!
/ - Zagreb : Knjižnice grada Zagreba, 2009, 4-4
Skup
Stručni skup Tinejdžeri u knjižnici. Upomoć!
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
knjižnične usluge za mladež; tinjedžeri u knjižnici; narodne knjižnice
(library services for young adults; teenagers in library; public library)
Sažetak
Knjižnične usluge za mladež nisu apsolutna novina u okviru narodnog knjižničarstva jer u literaturi nalazimo podatke o prvom knjižničaru za mladež u SAD-u još iz dvadesetih godina prošlog stoljeća. No, ono što zasigurno jest novina je pojačana pozornost koja se pridaje mladima kao korisničkoj skupini posljednjih dvadesetak godina, što je vidljivo i iz brojnije teorijske literature ali i iz niza zanimljivih primjera dobre prakse u svijetu. Od trenutka kada knjižničari narodnih knjižnica prepoznaju tinejdžere kao posebnu koriničku skupinu promišljaju se načini kako za njih organizirati informacijsku službu, kako graditi zbirke i osmisliti prostor, koje su kompetencije potrebne za rad s mladima u knjižnici, tko su mogući partneri u tome i, ono što jest osnovno, kako odgovoriti na njihovo pravo na informacije i čitanje u informacijskom dobu i današnjem umreženom društvu. Dakle, ne postavlja se pitanje "knjižnične usluge za mlade - DA ili NE?", nego kako narodna knjižnica treba ostvariti svoju ulogu u odnosu na ovu korisničku skupinu. IFLA-ine smjernice, stare i nove, daju okvir, naglašavaju informacijske, obrazovne, kulturne i zabavne elemente knjižničnih usluga za mladež te daju razloge i uvjete, a praksa treba pokazati koji je način optimalan u pojedinom kontekstu. Jer svaka je sredina kontekst za sebe i sve usluge valja domišljati prema stvarnim potrebama zajednice. A iznad svega valja imati na umu važnost uključivanja mladih u sve segmente njihova suživota s knjižnicom: od planiranja do evaluacije. Jer samo će ona knjižnica u kojoj osjete povjerenje prema njima samima, zadobiti njihovo povjerenje i suradnju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)