Pregled bibliografske jedinice broj: 405259
Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka
Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka // Čitanje - obaveza ili užitak / Javor, Ranka (ur.).
Zagreb: Knjižnice grada Zagreba, 2009. str. 41-49 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 405259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje u kontekstu školskih i narodnih knjižnica: uloga knjižnica u poticanju funkcionalnog čitanja i čitanja iz užitka
(Reading in school and public libraries: the role of libraries in promotion of functional reading and reading for fun)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Čitanje - obaveza ili užitak
/ Javor, Ranka - Zagreb : Knjižnice grada Zagreba, 2009, 41-49
ISBN
978-953-6499-54-0
Skup
Čitanje - obaveza ili užitak
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
čitanje iz užitka; funkcionalno čitanje; dječja knjižnica; knjižnične usluge za mlade; školska knjižnica
(reading ofr fun; functional reading; children's library; library services for young adults; school library)
Sažetak
Imaju li narodne i školske knjižnice usitinu različite uloge u odnosu na čitanje iz užitka i funkcionalno čitanje? Dok međunarodne smjernice preporučuju objim vrstama knjižnica sinkronizirano bavljenje objim vrstama čitanja, praksa često pokazuje drukčiji pristup koji se najviše ogleda u izgradnji fonda i u percepciji profesionalne uloge dječjeg, odnosno školskog knjižničara. Često se školskim knjižnicama pripisuje zadaća poticanja čitanja koje je u funkciji odgojno-obrazovnog procesa, a narodnima se « ; ostavlja» ; u zadaću poticanje čitanja iz užitka, tzv. čitanja iz zabave, dobrovoljnog čitanja. Rezultati brojnih istraživanja upozoravaju na činjenicu da je za opće čitateljske kompetencije čitanje iz užitka bitno, te da uživanje u čitanju utječe na postignuća i u akademskim vještinama. To od knjižnica i knjižničara zahtijeva da rade i na razvoju čitanja i na razvoju čitetalja, te da poduzimaju odgovarajuće mjere koje mogu razvijati svaku knjižnicu kao okruženje poticajno za čitanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)