Pregled bibliografske jedinice broj: 405114
PRIMJENA NAČELA UPRAVLJANJA ZASNOVANIH NA POSLOVNOJ IZVRSNOSTI U PRAKSI HRVATSKIH ORGANIZACIJA
PRIMJENA NAČELA UPRAVLJANJA ZASNOVANIH NA POSLOVNOJ IZVRSNOSTI U PRAKSI HRVATSKIH ORGANIZACIJA // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 59 (2008), 3-4; 125-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 405114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRIMJENA NAČELA UPRAVLJANJA ZASNOVANIH NA POSLOVNOJ IZVRSNOSTI U PRAKSI HRVATSKIH ORGANIZACIJA
(APPLICATION OF BUSINESS EXCELLENCE CONCEPTS IN CROATIAN ORGANIZATIONS' PRACTICE)
Autori
Fadić, Filip
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 59
(2008), 3-4;
125-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Poslovna izvrsnost; Upravljanje potpunom kvalitetom; Modeli poslovne izvrsnosti; Hrvatske organizacije i poslovna izvrsnost; ISO 9000 serija standarda za upravljanje kvalitetom
(Business Excellence; Total Quality Management; Business Excellence Models; Croatian Organizations and Business Excellence; ISO 9000 Quality Management Series of Standards)
Sažetak
Poslovna je izvrsnost nova paradigma upravljanja organizacijom holističkim pristupom menadžmentu. Ona se zasniva na principima Upravljanja potpunom kvalitetom (TQM) i mjerenja i poboljšavanja raznih aspekata organizacije da bi se zadovoljili svi polagatelji prava. Uz vlasnike kapitala to su, kupci, dobavljači, partneri, zaposlenici, lokalna i šira zajednica, briga za okoliš i dr. Poslovna izvrsnost također daje osnove za dugoročni uspjeh i za održivi razvitak organizacija i društva. Za primjenu i uspostavu poslovne izvrsnosti služe nam modeli koji su proizašli iz prestižnih nagrada za kvalitetu. U Japanu je to The Deming Prize, u Americi - Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA), a u Europi - European Quality Award (EQA). Europski model poslovne izvrsnosti razvila je Europska zaklada za upravljanje kvalitetom (EFQM) i to je danas najsnažniji model, široko prihvaćen i kojim se koriste mnoge strane, kako proizvodne, tako i uslužne, velike, srednje i male organizacije profitnog i neprofitnog sektora. Uz Europski model poslovne izvrsnosti (EFQM BEM) često se koristi i modelom Balanced Scorecard (BSC). Ta dva modela zajednički u komplementarnom pristupu daju snažnu osnovu organizacijama da kroz jasnu viziju, misiju i strategiju i primjenu istančanih metoda i alata, plove zacrtanim rutama na putu prema izvrsnosti. Empirijskim je istraživanjem provedenom u ovome radu pokazano da hrvatske organizacije još uvijek svoje poslovanje ne zasnivaju u dovoljnoj mjeri na poslovnoj izvrsnosti kao konceptu upravljanja. Da bi uspostavili, zadržali i ojačali svoju konkurentsku prednost u godinama surove globalizacije i pridruživanja Europskoj Uniji, hrvatskim će organizacijama biti potrebna što intenzivnija usmjerenost konceptima upravljanja zasnovanim na poslovnoj izvrsnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-1521781-2485 - Inteligentni sustavi kontrolinga, financija i računovodstva digitalnog poduzeća (Peić-Bach, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Filip Fadić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Journal of Economic Literature