Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 405053

Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe


Ćulum, Bojana; Ledić, Jasminka
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe // Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 405053 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe
(Citizenship conceptions and competences - implications for educational programs)

Autori
Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. - Jasrebarsko : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009

Skup
Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2009. - 31.05.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetenetnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo
(conceptions of citizenship; civic competences; civic engagement; citizenship education)

Sažetak
Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povijesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji pokazuju zabrinutost i brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
066-0661686-1121 - Civilno društvo i kombinirana socijalna politika u Hrvatskoj (Bežovan, Gojko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Bojana Ćulum Ilić (autor)

Avatar Url Jasminka Ledić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćulum, Bojana; Ledić, Jasminka
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe // Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Ćulum, B. & Ledić, J. (2009) Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe. U: Matijević, M. (ur.)Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik.
@article{article, author = {\'{C}ulum, Bojana and Ledi\'{c}, Jasminka}, editor = {Matijevi\'{c}, M.}, year = {2009}, keywords = {gra\djanske kompetencije, civilno zalaganje, koncepcije kompetenetnog gra\djanina, orijentacije gra\djanina, obrazovanje za aktivno gra\djanstvo}, title = {Koncepcije gra\djanina i gra\djanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe}, keyword = {gra\djanske kompetencije, civilno zalaganje, koncepcije kompetenetnog gra\djanina, orijentacije gra\djanina, obrazovanje za aktivno gra\djanstvo}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo (HAD)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {\'{C}ulum, Bojana and Ledi\'{c}, Jasminka}, editor = {Matijevi\'{c}, M.}, year = {2009}, keywords = {conceptions of citizenship, civic competences, civic engagement, citizenship education}, title = {Citizenship conceptions and competences - implications for educational programs}, keyword = {conceptions of citizenship, civic competences, civic engagement, citizenship education}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo (HAD)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font