Pregled bibliografske jedinice broj: 405053
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe // Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 405053 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe
(Citizenship conceptions and competences - implications for educational programs)
Autori
Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik
/ Matijević, M. - Jasrebarsko : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009
Skup
Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2009. - 31.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetenetnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo
(conceptions of citizenship; civic competences; civic engagement; citizenship education)
Sažetak
Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povijesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji pokazuju zabrinutost i brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Ledić, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
066-0661686-1121 - Civilno društvo i kombinirana socijalna politika u Hrvatskoj (Bežovan, Gojko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka