Pregled bibliografske jedinice broj: 404999
Mogućnosti implementacije sustava upravljanja kvalitetom u hrvatske turističke destinacije
Mogućnosti implementacije sustava upravljanja kvalitetom u hrvatske turističke destinacije, 2006., doktorska disertacija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija
CROSBI ID: 404999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti implementacije sustava upravljanja kvalitetom u hrvatske turističke destinacije
(Possibilities of Quality Management System Implementation in Croatian Tourist Destinations)
Autori
Krajnović, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment
Mjesto
Opatija
Datum
15.03
Godina
2006
Stranica
382
Mentor
Avelini Holjevac, Ivanka
Ključne riječi
Turizam; Turistička destinacija; Sustav TQM u turističkim destinacijama; IQM sustav (Integrated Quality Management); Implementacija standarda kvalitete u turizmu; IRQ sustav (Integrated Rural Quality); Indikatori kvalitete u turizmu unutrašnjosti Istre
(Tourism; Tourist Destination; TQM System in Tourist Destinations; IQM System (Integrated Quality Management); Quality Standard Implementation in Tourism; IRQ System (Integrated Rural Quality); Tourism Quality Indicators in Istrian Inland.)
Sažetak
Doktorska disertacija naziva « Mogućnosti implementacije sustava upravljanja kvalitetom u hrvatske turističke destinacije» donosi prikaz preduvjeta i mogućnosti te ograničenja za implementaciju standarda kvalitete i poslovne izvrsnosti u turizam Hrvatske, specifično na području turističke destinacije kao « žarišta putovanja» . Rad se nadovezuje na dosadašnje spoznaje na području kvalitete usluga, pri čemu se konstatira da je upravo kompleksnost sustava turističke destinacije otežavajući čimbenik primjene sustava upravljanja kvalitetom u turističkim destinacijama. Nadalje se u radu traži i nalazi veza između poimanja kvalitete života u suvremenom postmodernističkom društvu i kvalitete u turizmu. U tom kontekstu, turizam i turistička destinacija promatraju se u drugačijem, novom svjetlu, pri čemu kvaliteta – odnosno vrijednosti za sve uključene skupine u destinaciji – stakeholderse – dobiva primarno značenje. Analizira se, nadalje, koncept turističke destinacije kao trajno promjenjivog poslovnog sustava u stalnoj vezi s okruženjem, ali i turistička politika i turistička organizacija kao okviri implementacije sustava upravljanja kvalitetom u turističke destinacije. Zatim se prikazuju osnovni principi sustava TQM, odnosno njegova primjena u turističkoj destinaciji, koja u tom kontekstu poprima obilježja IQM-a – sustava upravljanja integralnom kvalitetom, sustava koji, ovako koncipiran, uvažava kompleksnost i cjelovitost turističke destinacije. Sustav IQM prihvatila je Europska unija kao temelj za implementaciju kategorije kvalitete i vrijednosnog sustava u svojim turističkim zemljama. Konačni rezultati istraživanja u radu se prikazuju dvojako: 1. rad prikazuje i analizira indikatore – opće standarde kvalitete u turističkim destinacijama, ali daje i vlastiti sustav indikatora kvalitete specifično za turističku destinaciju unutrašnjosti Istre (IRQ sustav – Integrated Rural Quality), koji može naći svoju primjenu i u drugim ruralnim destinacijama, 2. rad prikazuje organizacijski i funkcionalni model suvremene organizacije menadžmenta turističke destinacije na tri razine turističke organiziranosti: makro-, mezo- i mikro-razini. Predloženi model autorice utemeljen je na analizi sličnih modela u najrazvijenijim europskim turističkim destinacijama, ali su prilikom njegove izrade uzete u obzir specifičnosti hrvatskog turizma. Konačno, potvrđuje se postavljena hipoteza da je upravljanje kvalitetom optimalan pravac razvoja za hrvatski turizam te da on uvažava interese svih skupina involviranih u turizam i – što je najvažnije – gradi održivi turizam. Hrvatska stoga treba slijediti smjernice Europske unije o implementaciji IQM sustava, uvažavajući pri tome vlastite specifičnosti te gospodarske i društvene uvjete u kojima se nalazi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija