Pregled bibliografske jedinice broj: 404996
Zapostavljenost ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj novoj državi
Zapostavljenost ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj novoj državi // Kontroverze suvremene pedagogija i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 404996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zapostavljenost ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj novoj državi
(Negligence of early and preschool education in the new Republic of Croatia)
Autori
Miljak, Arjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Kontroverze suvremene pedagogija i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
rani i pedškolski odgoj; obrazovanje odgajatelja
(early childhood education; preschool teacher education)
Sažetak
Na čemu utemeljujemo ovaj zaključak: Prvi argument : Obrazovanje odgajatelja djece rane i predškolske dobi jedina je struka u okviru prosvjetne koja je i Bolonjskim procesom ostala na prvom ili dodiplomskom stupnju . Je li to znači da odgovorni u državi smatraju da odgoj i obrazovanje djece rane dobi ne zaslužuje više obrazovanje od dodiplomskog? Vrijedi li tu analogija : za mladunčad životinja ili za uzgoj biljaka nužno se je potrebito visoko stručno- sveučilišno obrazovanja a za odgoj i obrazovanje malene djece to ne vrijedi? Argument drugi: Na Odsjecima za obrazovanje odgajatelja pri Učiteljskim fakultetima najmanje ima stručnjaka - s magisterijem ili doktoratom iz ovog područja. Većina njih ima različito stručno obrazovanje s magisterijem ili doktoratom najčešće usmjerenih na osnovnoškolsko područje ali se iz raznoraznih razloga nalaze na mjestima u Odsjecima za izobrazbu odgajatelja. Je li to znak da nemamo dovoljno stručnog kadra i na tako važnim mjestima ili je to znak nečeg drugog? Argument treći : U prijašnjoj državi u sklopu Jugoslavije bilo je podcijenjeno ovo područje , na važna mjesta u tadašnjim uredima, Usiz -ima i Rsiz-ima u Sekretarijatu za prosvjetu i kulturu sjedili su ljudi koji su o struci vrlo malo znali ali su bili politički podobni. Slično se događa i u sadašnjim upravnim organima. U sadašnjem Ministarstvu za prosvjetu kulturu i šport prvi put ( novi mandat ove Vlade) imamo kvalificiranog stručnjaka, državnu tajnicu u Odjelu za osnovno i predškolsko obrazovanje koja priznaje da ne zna puno o ovom području i spremna je tražiti pomoći u svezi donošenja važnih odluka. Njezini prethodnici pak su bili oni koji „ nisu znali što ne znaju“ i držali su kako im je sve poznato u svezi ( sustava) ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj. U zagrebački Ured za kulturu obrazovanje i šport tek je od nedavno ( prije dvije godine) primljena prva osoba, stručnjak s ovog područja. A vrijedi znati da je ured egzistirao i u prijašnjoj državi i da i onda i sada bio financijski najjači u državi. Nadamo se kako se situacija počinje mijenjati. Ima li mjesta za optimizam? Je li ovako ukratko skicirana situacija na području ranog odgoja i obrazovanja rezultat neznanja o važnosti ovog područja ili pak političke neodgovornosti, biti će riječi u tekstu koji će slijediti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Arjana Miljak
(autor)