Pregled bibliografske jedinice broj: 404966
Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića
Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 22-35 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 404966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića
(Debate as a basic mode of co-operative learnign of teachers and associates in kindergartens)
Autori
Slunjski, Edita
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 5
(2008), 1;
22-35
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja); refleksivna praksa; akcijsko-etnografsko istraživanje; zajednička rasprava; kultura dijaloga
(professional development of teachers (kindergarten teachers); reflecitve practice; practical ethnographic research; debate; culture of dialogue)
Sažetak
U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa stručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajendički uče. Akcijskim-etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts