Pregled bibliografske jedinice broj: 404657
Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja
Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 60-71 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 404657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljevi stalnog stručnog usavršavanja: mišljenja učitelja
(Goals of permanent professional improvement: teachers’ opinions)
Autori
Tot, Daria ; Klapan, Anita
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 5
(2008), 1;
60-71
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ciljevi stručnog usavršavanja; cjeloživotno učenje; kompetencije učitelja; obrazovni kurikulum; profesionalni razvoj
(goals of professional improvement; lifelong learning; teacher competences; educational curriculum; professional development)
Sažetak
U radu se iznose rezultati do kojih se došlo ispitujući mišljenja učitelja o značaju i poželjnosti onih ciljeva stalnog stručnog usavršavanja koji najviše pridonose profesionalnom razvoju učitelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 434 ispitanika, učitelja osnovnih i srednjih škola iz devet županija. Dobiveni rezultati ukazuju da su još uvijek programi stručnog usavršavanja učitelja previše usmjereni onim ciljevima usavršavanja odnosno učiteljevim kompetencijama, koji podupiru tradicionalan pristup odgoju i obrazovanju. Ispitanici naglašavaju potrebu osuvremenjivanja učiteljskih kompetencija kao bitnih preduvjeta za ostvarivanje suvremenog obrazovnog kurikuluma i cjeloživotnog učenja. Učitelji smatraju da bi ostvarivanju temeljnog cilja stalnog stručnog usavršavanja najviše trebale pridonositi: osposobljenosti učitelja za brzo i točno donošenje odluka koje će poboljšati kvalitetu nastave i učenja, samostalno kreiranje i timsko djelovanje te vrednovanje i samovrednovanje postignuća i procesa nastave i učenja. Faktorskom su analizom 24 učiteljeve kompetencije, kao manifestne čestice, ekstrahirane u tri latentna faktora, odnosno temeljne kompetencije: osposobljenost za primjenu inovacija, informatičko-komunikacijskih znanja i vještina, osposobljenost za pedagoške istraživačko-analitičke poslove te osposobljenost za samostalno i timsko odlučivanje. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim ciljevima valja pridati posebnu pozornost pri određivanju kurikuluma stalnog stručnog usavršavanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts