Pregled bibliografske jedinice broj: 404532
Mjerenje učinkovitosti pedagoških strategija u okviru odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj
Mjerenje učinkovitosti pedagoških strategija u okviru odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj // Acta Iadertina, 4 (2007), 4; 13-21 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 404532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje učinkovitosti pedagoških strategija u okviru odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj
(Measuring efficiency of pedagogical strategies in frames of environmental education and substantive development)
Autori
Zuckerman Itković, Zora ; Petranović, Duška ; Troha, Mija
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 4
(2007), 4;
13-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi; ekološko ponašanje; metode odgojnog rada; škola; učenici
(attitude; ecological behaviour; educational methods; school; students)
Sažetak
Ljudi se prema planeti Zemlji ponašaju kao prema ogromnoj kanti za smeće, upozorava poznati znanstvenik Gilbert (1990). Doista, zemlja, zrak i voda do te su mjere zagađeni da je opstanak ljudi na nekim dijelovima našeg planeta već danas upitan. U usporedbi s ovim ekološkim problemima recikliranje i odlaganje papira može se činiti mnogo manje ozbiljna stvar, naglašava Deneshevary (1998). Jasno je da će mrlja nafte ili otrovni otpad u potoku prouzročiti mnogo više štete nego papirnate vrećice za hranu nemarno bačene u vodu. U ovom radu pokušavamo sagledati problem iz drugog ugla, uvjereni da upravo to nemarno bacanje papira i otpadaka može u budućnosti biti uzrok mnogo ozbiljnijim oblicima neprilagođenog ekološkog ponašanja ljudi. Sa stajališta odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj držimo najznačajnijim razviti stavove kod učenika, odnosno općenito i dugoročno promišljanje o ekologiji. To je i osnovni cilj ovoga rada: utvrditi učinkovitost pedagoških strategija koje daju produžene odgojne efekte, odnosno polučuju trajno ekološko ponašanje učenika. U svrhu realizacije postavljenog cilja usporedili smo učinke nagrade kao konsekventne strategije ponašanja učenika s učinkom odgojno-obrazovnih postupaka - informacije, edukacije, povratne informacije i kreativnih radionica. Dobiveni rezultati potvrđuju pretpostavku da se samo sustavnom izgradnjom ekološke svijesti i ekoloških stavova može očekivati produženo željeno ponašanje učenika, odnosno odraslih ljudi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0000000-3224 - OVISNIČKO PONAŠANJE STUDENTSKE POPULACIJE BEZ KONZUMIRANJA DROGA (Zuckerman, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru