Pregled bibliografske jedinice broj: 404333
Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom
Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom // Paediatria Croatica, 53 (2009), 2; 59-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 404333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom
(Visualspatial difficulties of girl with William syndrome)
Autori
Arapović, Diana ; Pranjić, Višnja
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 53
(2009), 2;
59-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Williamsov sindrom; vizuspacijalen sposobnostu
(William syndrome; visospatial abilities)
Sažetak
Sindrom Williams (ili Williams – Beuren) sindrom je rijedak neurorazvojni poremećaj karakteriziran medicinskim kognitivnim razvojnim teškoćama. Pogađa kognitivno, bihevioralno i motorno područje razvoja. Ovo je istraživanje provođeno na djevojčici sa sindromom Williams, čije su visuospacijalne sposobnosti ispitivane longitudinalno tijekom 22 mjeseca, u dobi od 9 godina i 3 mjeseca do 11 godina i 1 mjeseca. Pretpostavili smo da će djevojčica sa sindromom Williams imati slabije vizuospacijalne sposobnosti negoli njezini vršnjaci, te da će u finalnom ispitivanju, zbog utjecaja sazrijevanja, postići bolje rezultate. Vizuospacijalne sposobnosti su ispitane sljedećim varijablama: Spajanje linija prema zadanom modelu, Precrtavanje geometrijskih likova, Crtež životinje, Prepoznavanje lica. Postoji statistička razlika u visuospacijalnim sposobnostima između djevojčice s Williamsovim sindromom i djece urednoga razvoja na svim ispitanim varijablama, osim na varijabli prepoznavanja lica. Također, u završnom ispitivanju u dobi od 11 godina i 1 mjeseca, djevojčica je, pod utjecajem sazrijevanja, postigla značajno bolje rezultate negoli u početnom ispitivanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Diana Arapović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus