Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 404333

Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom


Arapović, Diana; Pranjić, Višnja
Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom // Paediatria Croatica, 53 (2009), 2; 59-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 404333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom
(Visualspatial difficulties of girl with William syndrome)

Autori
Arapović, Diana ; Pranjić, Višnja

Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 53 (2009), 2; 59-68

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Williamsov sindrom; vizuspacijalen sposobnostu
(William syndrome; visospatial abilities)

Sažetak
Sindrom Williams (ili Williams – Beuren) sindrom je rijedak neurorazvojni poremećaj karakteriziran medicinskim kognitivnim razvojnim teškoćama. Pogađa kognitivno, bihevioralno i motorno područje razvoja. Ovo je istraživanje provođeno na djevojčici sa sindromom Williams, čije su visuospacijalne sposobnosti ispitivane longitudinalno tijekom 22 mjeseca, u dobi od 9 godina i 3 mjeseca do 11 godina i 1 mjeseca. Pretpostavili smo da će djevojčica sa sindromom Williams imati slabije vizuospacijalne sposobnosti negoli njezini vršnjaci, te da će u finalnom ispitivanju, zbog utjecaja sazrijevanja, postići bolje rezultate. Vizuospacijalne sposobnosti su ispitane sljedećim varijablama: Spajanje linija prema zadanom modelu, Precrtavanje geometrijskih likova, Crtež životinje, Prepoznavanje lica. Postoji statistička razlika u visuospacijalnim sposobnostima između djevojčice s Williamsovim sindromom i djece urednoga razvoja na svim ispitanim varijablama, osim na varijabli prepoznavanja lica. Također, u završnom ispitivanju u dobi od 11 godina i 1 mjeseca, djevojčica je, pod utjecajem sazrijevanja, postigla značajno bolje rezultate negoli u početnom ispitivanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Arapović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Arapović, Diana; Pranjić, Višnja
Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom // Paediatria Croatica, 53 (2009), 2; 59-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Arapović, D. & Pranjić, V. (2009) Vizuospacijalne teškoće djevojčice s Williamsovim sindromom. Paediatria Croatica, 53 (2), 59-68.
@article{article, author = {Arapovi\'{c}, Diana and Pranji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2009}, pages = {59-68}, keywords = {Williamsov sindrom, vizuspacijalen sposobnostu}, journal = {Paediatria Croatica}, volume = {53}, number = {2}, issn = {1330-1403}, title = {Vizuospacijalne te\v{s}ko\'{c}e djevoj\v{c}ice s Williamsovim sindromom}, keyword = {Williamsov sindrom, vizuspacijalen sposobnostu} }
@article{article, author = {Arapovi\'{c}, Diana and Pranji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2009}, pages = {59-68}, keywords = {William syndrome, visospatial abilities}, journal = {Paediatria Croatica}, volume = {53}, number = {2}, issn = {1330-1403}, title = {Visualspatial difficulties of girl with William syndrome}, keyword = {William syndrome, visospatial abilities} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font