Pregled bibliografske jedinice broj: 404014
Ispitivanje procjena odgojitelja i studenata predškolskog odgoja o važnosti zadovoljenja dječjih potreba u ustanovi ranoga odgoja i obrazovanja
Ispitivanje procjena odgojitelja i studenata predškolskog odgoja o važnosti zadovoljenja dječjih potreba u ustanovi ranoga odgoja i obrazovanja // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja : knjiga sažetaka
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 404014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje procjena odgojitelja i studenata predškolskog odgoja o važnosti zadovoljenja dječjih potreba u ustanovi ranoga odgoja i obrazovanja
(Research on Preschool Teachers' and Preschool Students' Evaluation of the Importance on Meeting Children's Needs in Nursery School)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja : knjiga sažetaka
/ - , 2008
Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete rane dobi; rani odgoj i obrazovanje; dječje potrebe; stavovi odgojitelja; i studenata; procjenjivanje stavova
(child early age; early education; children's needs; teachers' attitudes; and students; assessment of attitudes)
Sažetak
Rad je dio znanstvenog projekta Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjem vrtiću. U ranom djetinjstvu djeca imaju više modela, a ukoliko su uključena u institucijske predškolske programe vrlo su im važni odgojitelji kao modeli. Zbog toga nas je zanimalo kako odgojitelji zaposleni u ustanovama ranog odgoja i obrazovanja i budući odgojitelji – studenti 3. godine studija predškolskog odgoja procjenjuju važnost zadovoljenja dječjih potreba u dobi od 1.-3..godine života u jaslicama, kako ih rangiraju i postoji li u tome statistički značajna razlika između zaposlenih i budućih odgojitelja – studenata. U tu svrhu konstruirana je skala s 33 čestice na kojoj se vrijednost procjenjivala od 1 (najmanje važno) do 5 ( izuzetno važno). Ispitanici su bili studenti 3. godine učiteljskih fakulteta u Hrvatskoj (N=110) i odgojitelji zaposleni u nekim jaslicama Zagreba i drugih gradova (N=90). .Dobiven je sljedeći rang procjene važnosti zadovoljenja dječjih potrebama u jaslicama: 1. Studentima je najvažnija potreba djeteta za sigurnošću, 2. a odgojiteljima potreba djeteta za osobom u koju imaju povjerenja. Sve su potrebe vrlo visoko procijenjene (više od 4 na skali od 1-5), osim upoznavanja djece s nekim stranim jezikom, kompjutorskim igrama, i odlazak na organizirano zimovanje/ ljetovanje. Razlike smo našli u sljedećim česticama: svakodnevne tjelesne aktivnosti i optimalni broj djece u grupi u kojoj borave. U ta dva slučaja procjene zaposlenih odgojitelja su veće od procjena studenata Međutim, rang korelacija između dviju ispitanih grupa je statistički značajna, to jest obje se grupe ne razlikuju u dobivenim procjenama ili se općenito slažu u procjenama. S dobivenim rezultatima smo zadovoljni, ali ostaje da se oni provjere u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Biserka Petrović-Sočo
(autor)