Pregled bibliografske jedinice broj: 403674
Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića
Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića. Zagreb: Mali profesor, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 403674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mijenjanje konteksta i odgojne prakse dječjih vrtića
(Changing context and educational practices of kindergartens)
Autori
Biserka Petrović-Sočo
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Mali profesor
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
195
ISBN
953-97353-9-4
Ključne riječi
kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje; mijenjanje odgojne prakse; akcijsko istraživanje; etnografski pristup; dijete rane dobi; odgojitelj
(context of facilities for early education; changing educational practices; action research; ethnographic approach; the child of early age; preschool teacher)
Sažetak
Primjenom etnografskog i akcijskog pristupa istražuje se proces zajedničkog mijenjanja i izgrađivanja primjerenih konteksta za življenje, odgoj i razvoj djece u trima ustanovama ranog odgoja i obrazovanja u tri hrvatske županije u razdoblju od tri godine. Istraživanjem se nastoji analizirati, razumjeti i mijenjati socio-pedagošku, prostorno-materijalnu i vremensku dimenziju konteksta (strukturu) u pojedinačnim uvjetima ustanova, u ovisnosti s upoznavanjem i postupnim mijenjanjem postojećih uvjeta i kultura u njima. Proces mijenjanja konteksta bio je složen, neizvjestan i vrlo različit među ustanovama, a razina postignutih promjena u kvaliteti odgojne prakse ovisila je, uz mnoge čimbenike, u velikoj mjeri o motiviranosti odgojitelja, posebice ravnatelja. Razlika je pronađena u opsegu, dubini i kontinuitetu postignutih promjena konteksta između ustanova A i C u kojoj su ravnatelj i veći broj odgojitelja bili visoko motivirani sudionici istraživanja, naspram ustanove A u kojoj se postiglo malo promjena i s malim brojem odgojitelja jer su ostali, uključujući i ravnatelja, bili mnogo manje motivirani za mijenjanje svoje prakse u cilju stvaranja optimalnog konteksta ustanove ranog odgoja. Iz međuovisnog, holističkog procesa mijenjanja strukture i kulture triju ustanova konstatira se da je svaka od njih prolazila jedinstvene transformacije te da se izgradnji optimalnog konteksta najviše približila ustanova C, manje ustanova B, a najmanje ustanova A. No, sve tri ustanove u različitim razdobljima su prelazile put od "medicinskog" ili "didaktiziranog" do suvremenog doba jaslica .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb