Pregled bibliografske jedinice broj: 403661
Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme
Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2009. str. 79-79 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 403661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nadgledanje razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta: uloga percipiranog interesa i poznatosti teme
(Comprehension monitoring of narrative and expository text: The role of perceived interest and domain familiarity)
Autori
Bajšanski, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
/ Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, 2009, 79-79
ISBN
978-953-175-339-5
Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nadgledanje razumijevanja; percipirani interes; poznatost teme
(comprehension monitoring; perceived interest; domain familiarity)
Sažetak
Tijekom nadgledanja razumijevanja teksta, procjene o stupnju razumijevanja teksta formiraju se na temelju različitih vrsta dostupnih znakova. Dvije vrste takvih znakova jesu i percipirani interes i percepcija poznatosti sadržaja teksta. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati povezanost procjena o interesu i poznatosti teme teksta s metakognitivnim procjenama formiranim tijekom nadgledanja razumijevanja narativnog i ekspozitornog teksta pomoću metode kalibracije razumijevanja. U istraživanju je sudjelovalo 69 studenata Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci. Ispitanici su čitali 6 ekspozitornih i 6 narativnih tekstova. Nakon čitanja svakog teksta prikupljene su procjene o razumijevanju teksta, te procjene o izvedbi na zadacima za ispitivanje razumijevanja. Nakon rješavanja zadataka za ispitivanje razumijevanja ispitanici su procijenili vlastitu izvedbu. Osim ovih metakognitivnih procjena prikupljene su i procjene interesa i poznatosti teme. Kod usporedbe prosječnih procjena za sve tekstove, narativni tekstovi su procijenjeni kao lakši, razumljiviji i zanimljiviji od ekspozitornih tekstova, a procjene o razumijevanju više su od procjena o izvedbi. Analiza intraindividualnih korelacija između različitih procjena i izvedbe na zadacima razumijevanja pokazala je da su metakognitivne procjene u većoj mjeri povezane s procjenama interesa i poznatosti teme nego s izvedbom na zadacima za ispitivanje razumijevanja. Kod ekspozitornih tekstova više su korelacije između metakognitivnih procjena i procjena poznatosti teme, nego između metakognitivnih procjena i procjena o interesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Igor Bajšanski
(autor)