Pregled bibliografske jedinice broj: 403660
Uloga geografije u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj
Uloga geografije u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj // Hrvatsko školstvo, sadašnje stanje i vizija razvoja / Popović, Stanko (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2008. str. 107-115 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 403660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga geografije u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj
(Role of geography in primary and secondary education in Croatia)
Autori
Pejnović, Dane
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Hrvatsko školstvo, sadašnje stanje i vizija razvoja
/ Popović, Stanko - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2008, 107-115
Skup
Hrvatsko školstvo, sadašnje stanje i vizija razvoja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.01.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
geografija; osnovna škola; srednja škola; HNOS
(geography; primary school; secondary school; curriculum)
Sažetak
Cilj rada je pridonijeti razumijevanju uloge i značenja geografije u ostvarivanju odgojno-obrazovnih ciljeva školskog kurikuluma Hrvatske i europskih zemalja. Obrazlažu se razlozi za zadržavanje geografije kao temeljnog nastavnog predmeta za geoznanstveno obrazovanje u općim i prirodoslovnim gimnazijama, s odgovarajućom satnicom u svim razredima obrazovnog odnosnog ciklusa. Kao temeljni argumenti iznose se: shvaćanje geografije kao sintetičke znanosti o prostornom kompleksu geosfere (s velikim didaktičkim potencijalom) ; geografija kao odgovor na zahtjeve vremena u 21. stoljeću (stoljeću interdisciplinarnosti) ; doprinos edukaciji za održivi razvoj ; integriranje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u odgojno-obrazovnom procesu ; zastupljenost i uloga geografije u školskim kurikulumima europskih zemalja ; učeničko vrednovanje geografije kao nastavnog predmeta u Hrvatskoj ; doprinos ostvarivanju strategije Hrvatskog nacionalnog kurikuluma (HNAK).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Geografija