Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 403581

Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja


Komar, Zvonimir
Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 2 (2008), 127-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 403581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja
(Pedagogy as a systematic science of education)

Autori
Komar, Zvonimir

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2 (2008); 127-138

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pedagogija; obrazovanje; pojam; sustav; biće čovjek; autonomija
(pedagogy; education; notion; system; human being; autonomy)

Sažetak
Pedagogija shvaćena kao znanost koja se ne može temeljiti na pojmu funkcioniranja, pozitivizmu ili pragmatizmu, iziskuje utemeljenost putem samoevidentnog općeg pojma, koji u smislu ishodišta i svrhe omogućuje konzistentnu cjelinu znanosti. Rad prije svega ima intenciju sustavno misliti o takvom samoutemeljenom, te u bitnom smislu samosvrhovitom pojmu, koji bi mogao biti i sabiralište i temelj pedagogijske znanosti kao sustava. Kao toj intenciji primjeren pojam istražuje se pojam obrazovanja, do kojeg se kao primjerenog zadaći dolazi putem razmišljanja o biti bića čovjek, koje se uzima kao mjerilo valjanog pedagoškog procesa. S druge strane, u odnosu spram cjelokupnog čovjekova realiteta i konteksta obrazovanja, mišljenje nužno navodi na pitanje autonomije i heteronomije pedagogije. U beskonačnom usitnjavanju znanosti, koje se može događati u slučaju kada je znanost okrenuta prema van pa svoju logiku uzima iz ?ozbiljenog bitka?, nužno dolazi do znanstvene heteronomije. Rad pokušava pokazati zašto je pitanje autonomnosti jedno od ključnih pitanja pedagogije temeljene na humanistički pojmljenom pedagoškom procesu. Dalje, s obzirom na samoutemeljenost, autonomnost i izviđenu nužnu pripadnost biću čovjek pokušava se sagledati omogućuje li pojam obrazovanja i na koji način pedagogijsku znanost kao sustav. U daljnjem istraživanju obrazlaže se ontološki primat pojma obrazovanja nad zbivanjem obrazovanja, uz dodatno isticanje bitne povezanosti tih razina postojanja. Izlazište rada je ekspliciranje sustavne naravi pedagogije kao znanosti te naznaka mogućeg aktualiziranog izvoda sustava kroz odnos općeg i posebnog.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvonimir Komar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Komar, Zvonimir
Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 2 (2008), 127-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Komar, Z. (2008) Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 2, 127-138.
@article{article, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2008}, pages = {127-138}, keywords = {pedagogija, obrazovanje, pojam, sustav, bi\'{c}e \v{c}ovjek, autonomija}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja}, keyword = {pedagogija, obrazovanje, pojam, sustav, bi\'{c}e \v{c}ovjek, autonomija} }
@article{article, author = {Komar, Zvonimir}, year = {2008}, pages = {127-138}, keywords = {pedagogy, education, notion, system, human being, autonomy}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Pedagogy as a systematic science of education}, keyword = {pedagogy, education, notion, system, human being, autonomy} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font