Pregled bibliografske jedinice broj: 403375
Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji
Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji // Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 58-68 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 403375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji
(Influence of expected learning outcomes on student understanding of mechanics in high school)
Autori
Jakopović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 58-68
ISBN
978-953-7178-13-0
Skup
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
očekivana postignuća; Force Concept Inventory; nastava fizike
(learning outcomes; Force Concept Inventory; physics teaching)
Sažetak
Kvalitetno učenje i poučavanje prije svega ovisi o tome kako jasno učenici razumiju cilj učenja, odnosno postignuća koja se od njih očekuju. Dobro utvrđena očekivana postignuća daju učenicima uputu o tome što se od njih očekuje i usmjerava ih na način vrednovanja vlastitog napredovanja. Nastavnici na temelju očekivanih postignuća odlučuju o primjeni određene nastavne strategije, odnosno o nastavnim metodama koje će poduprijeti učenje prema željenim postignućima. Očekivana postignuća bitno određuju učenje fizike pa je pa je provedeno korelacijsko istraživanje utjecaja očekivanih postignuća na konceptualno razumijevanje mehanike. Istraživanje je provedeno u odjelima prvih razreda općih, jezičnih i prirodoslovno-matematičkih gimnazija Grada Zagreba na uzorku od 1093 učenika i 22 nastavnika. Primjenjena je metoda anketiranja za operacionalizaciju očekivanih postignuća (prediktorske varijable) i metoda testiranja FCI-ispitom, prije i poslije učenja mehanike, za utvrđivanje prirasta rezultata g (kriterijske varijable), kao mjere konceptualnog razumijevanja mehanike. Očekivana su postignuća određena sa šest obilježja od kojih tri jako variraju s prirastom g na razini značajnosti od 1 %, a to su: svjesnost učenika o očekivanim postignućima, usmjerenost postignuća prema razumijevanju fizikalnih ideja i modela, te usmjerenost postignuća prema rješavanju fizikalnih problema iz života bez računanja. Rezultati istraživanja pokazuju jaku povezanost prirasta g s tri obilježja očekivanih postignuća u modelu višestruke linearne regresije, pa 67, 3% varijance prirasta g na FCI-ispitima, kao mjere konceptualnog razumijevanja mehanike, možemo protumačiti s navedena tri obilježja očekivanih postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Profili:
Željko Jakopović
(autor)