Pregled bibliografske jedinice broj: 403352
Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu "polifonije semplice" i "cantus fractusa" - konkordanca u talijanskim izvorima
Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu "polifonije semplice" i "cantus fractusa" - konkordanca u talijanskim izvorima // Povijesni prilozi, 34 (2008), 34; 123-142 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 403352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu "polifonije semplice" i "cantus fractusa" - konkordanca u talijanskim izvorima
(Chant Books by Friar Petar Knezevic 1767 in the Context of "polifonia semplice"“ and "cantus fractus" - Concordances with Italian Sources)
Autori
Breko Kustura, Hana
Izvornik
Povijesni prilozi (0351-9767) 34
(2008), 34;
123-142
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cantus fractus; jednostavno liturgijsko višeglasje; sinjski Kantuali fra Petra Kneževića; Misa in F fa ut
(cantus fractus; simple polyphony; liturgical chant books by the Franciscan Petar Knežević; Missa in F fa ut)
Sažetak
Rad prikazuje relativno zanemarena poglavlja zapadnoeuropske povijesti liturgijske glazbe koja se kriju pod stručnim nazivima « ; cantus fractus» ; i « ; jednostavno višeglasje» ; (tal. “ polifonia semplice» ; ) na primjerima napjeva iz kantuala fra Petra Kneževića (1767.). Autorica donosi sintezni pregled istraživanja dvaju fenomena u kontekstu suvremene muzikologijske znanosti, dokazuje njihovu prisutnost na dalmatinskoj obali u sklopu sačuvanih rukopisnih glazbenih izvora samostanâ franjevačke Provincije Presvetog Otkupitelja sa sjedištem u Splitu, a sve u komparaciji sa srodnim hrvatskim i dostupnim talijanskim izvorima. U središtu je njezina istraživanja konkretna repertoarna sondaža dijela napjevâ misnog ordinarija zabilježenih u « ; Kantualu B» ; fra Petra Kneževića. (Sinj, Franjevački samostan) u dvoglasnoj misi « ; Altra Messa à ; due in F fa ut» ; . Rad prvi put donosi konkretnu repertoarnu konkordancu i paralelu repertoara iz Kneževićeva kantuala B s repertoarom talijanskih franjevaca. Istodobno, na temelju zakonitosti gradnje stavka i načela kontrapunkta pokazuje moguće kontekste kojima je repertoar iz Kneževićevih rukopisnih glazbenih zbirki stilski mogao biti sastavni dio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-0000000-2542 - Spomenici hrvatske glazbene baštine (Stipčević, Ennio, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Hana Breko Kustura
(autor)