Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 403089

Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja


Biserka Petrović-Sočo
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja // Pedagogija i društvo znanja, svezak 1 / Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 281-289 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 403089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja
(Personal values in the context of lifelong learning of teachers)

Autori
Biserka Petrović-Sočo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i društvo znanja, svezak 1 / Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 281-289

ISBN
978-953-7210-12-0

Skup
Pedagogija i društvo znanja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
osobne vrijednosti; cjeloživotno učenje; odgoj; učitelji; osobni razvoj
(personal values; lifelong learning; teaching; personal growth)

Sažetak
Homo moralis se ne postaje po rođenju. Upravo življenje među ljudima u društvenoj zajednici omogućuje svakom pojedincu stjecanje i izgrađivanje onih prijekopotrebnih osobina koje se jednom rječju nazivaju čovječnost. Uz roditelje, odgojitelji i učitelji su najpozvaniji poticati i njegovati osobine koje se zasnivaju na sustavu vrijednosti - i kod sebe i kod djece/učenika, posebice danas, u postmodernističko vrijeme nesigurnosti, brzih promjena, etičke neodlučnosti i moralne entropije. Osobne vrijednosti u odgojno-obrazovnom procesu deklarativno se ne prenose ; one se svjedoče.na temelju autentičnosti, vjerodostojnosti i identiteta. Odgojitelj/učitelj svakog trenutka u svom radu s djecom/učenicima donosi moralne odluke koje mogu imati dalekosežne posljedice u njihovim životima. Zbog toga je od presudne važnosti razumijevanje da je očovječenje čovjeka temeljna zadaća svakog odgojno-obrazovnog čina na svim razinama formalnog, neformalnog i informalnog, cjeloživotnog obrazovanja. U suprotnom se znanje kao moć u društvu znanja može zlorabiti, uperiti protiv čovjeka. Moralna svrha cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja (Fullan, 2005) nije samo stručno usavršavanje i jačanje inih kompetencija već je prije svega mijenjanje “ mentalnih modela” (Senge, 2003) putem stalnog preispitivanja, a ono se provodi samoprocjenom, zajedničkom refleksijom i procjenom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Biserka Petrović-Sočo
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja // Pedagogija i društvo znanja, svezak 1 / Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 281-289 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Biserka Petrović-Sočo (2008) Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja. U: Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan (ur.)Pedagogija i društvo znanja, svezak 1.
@article{article, year = {2008}, pages = {281-289}, keywords = {osobne vrijednosti, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, odgoj, u\v{c}itelji, osobni razvoj}, isbn = {978-953-7210-12-0}, title = {Osobne vrijednosti u kontekstu cjelo\v{z}ivotnog u\v{c}enja odgojitelja/u\v{c}itelja}, keyword = {osobne vrijednosti, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, odgoj, u\v{c}itelji, osobni razvoj}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2008}, pages = {281-289}, keywords = {personal values, lifelong learning, teaching, personal growth}, isbn = {978-953-7210-12-0}, title = {Personal values in the context of lifelong learning of teachers}, keyword = {personal values, lifelong learning, teaching, personal growth}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font