Pregled bibliografske jedinice broj: 403089
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja // Pedagogija i društvo znanja, svezak 1 / Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 281-289 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 403089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobne vrijednosti u kontekstu cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja
(Personal values in the context of lifelong learning of teachers)
Autori
Biserka Petrović-Sočo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i društvo znanja, svezak 1
/ Cindrić, Mijo, Domović Vlatka, Matijević Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 281-289
ISBN
978-953-7210-12-0
Skup
Pedagogija i društvo znanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osobne vrijednosti; cjeloživotno učenje; odgoj; učitelji; osobni razvoj
(personal values; lifelong learning; teaching; personal growth)
Sažetak
Homo moralis se ne postaje po rođenju. Upravo življenje među ljudima u društvenoj zajednici omogućuje svakom pojedincu stjecanje i izgrađivanje onih prijekopotrebnih osobina koje se jednom rječju nazivaju čovječnost. Uz roditelje, odgojitelji i učitelji su najpozvaniji poticati i njegovati osobine koje se zasnivaju na sustavu vrijednosti - i kod sebe i kod djece/učenika, posebice danas, u postmodernističko vrijeme nesigurnosti, brzih promjena, etičke neodlučnosti i moralne entropije. Osobne vrijednosti u odgojno-obrazovnom procesu deklarativno se ne prenose ; one se svjedoče.na temelju autentičnosti, vjerodostojnosti i identiteta. Odgojitelj/učitelj svakog trenutka u svom radu s djecom/učenicima donosi moralne odluke koje mogu imati dalekosežne posljedice u njihovim životima. Zbog toga je od presudne važnosti razumijevanje da je očovječenje čovjeka temeljna zadaća svakog odgojno-obrazovnog čina na svim razinama formalnog, neformalnog i informalnog, cjeloživotnog obrazovanja. U suprotnom se znanje kao moć u društvu znanja može zlorabiti, uperiti protiv čovjeka. Moralna svrha cjeloživotnog učenja odgojitelja/učitelja (Fullan, 2005) nije samo stručno usavršavanje i jačanje inih kompetencija već je prije svega mijenjanje “ mentalnih modela” (Senge, 2003) putem stalnog preispitivanja, a ono se provodi samoprocjenom, zajedničkom refleksijom i procjenom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb