Pregled bibliografske jedinice broj: 403000
Simbolička igra u jaslicama
Simbolička igra u jaslicama (2013) (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 403000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simbolička igra u jaslicama
(Simbolic play in nursery school)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
simbolička igra; dječje jaslice; dijete rane dobi; dječja igra; odgojitelj; simbolička reprezentacija; ustanova ranog odgoja i obrazovanja
(simbolic play; nursery school; young child; child's play; toddlers; preschool teacher; symbolic representation)
Sažetak
U radu se razvoju simboličke igre djece rane dobi i njezinom utjecaju na njihov cjelokupni razvoj prilazi s razvojno-psihološkog, ekološko-kulturnog i pedagoško–metodičkog motrišta. Naglasak se stavlja na razvoj te specifične, holističke i djetetu imanentne i glavne aktivnosti od samog početka njezine pojave i to raščlambom Piagetove, Vigotskijeve i Brunerove teorije. U simboličkoj igri, mentalno prerađujući iskustva iz stvarnosti, dijete kao samosvjesni, samoinicirani, samoorganizirani i aktivni subjekt postupno ovladava simboličkom reprezentacijom svijeta pa je znanstvenici drže pretečom apstraktnog mišljenja. Nadalje se u radu kratko izlaže doprinos teorije uma rasvjetljavanju simboličke igre i njezine složenosti već na ranom stupnju djetetova razvoja. U drugom dijelu rada obrađuju se pedagoško-metodičke osnove važne za pojavu i razvoj simboličke igre u institucijskome kontekstu. Apostrofirajući osjetljivost odgojiteljeve uloge u igri i stvaranju uvjeta za njezino odvijanje zaključuje se o potrebi proučavanja igre iz dječje perspektive i implikacijama koje ono može imati za profesionalni razvoj odgojitelja, kvalitetu odgojne prakse i razvoj pedagogije ranog djetinjstva. Ključne riječi: dječja igra, dijete rane dobi, odgojitelj, simbolička reprezentacija, ustanova ranog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je kao pozvano predavanje, uz PP prezentaciju prezentiran na skupu European OMEP Conference "Play and playing in Early Childhood", održanom od 08.-11.05.2013, Zagre, Hrvatska.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb