Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 403000

Simbolička igra u jaslicama


Petrović-Sočo, Biserka
Simbolička igra u jaslicama (2013) (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 403000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Simbolička igra u jaslicama
(Simbolic play in nursery school)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
simbolička igra; dječje jaslice; dijete rane dobi; dječja igra; odgojitelj; simbolička reprezentacija; ustanova ranog odgoja i obrazovanja
(simbolic play; nursery school; young child; child's play; toddlers; preschool teacher; symbolic representation)

Sažetak
U radu se razvoju simboličke igre djece rane dobi i njezinom utjecaju na njihov cjelokupni razvoj prilazi s razvojno-psihološkog, ekološko-kulturnog i pedagoško–metodičkog motrišta. Naglasak se stavlja na razvoj te specifične, holističke i djetetu imanentne i glavne aktivnosti od samog početka njezine pojave i to raščlambom Piagetove, Vigotskijeve i Brunerove teorije. U simboličkoj igri, mentalno prerađujući iskustva iz stvarnosti, dijete kao samosvjesni, samoinicirani, samoorganizirani i aktivni subjekt postupno ovladava simboličkom reprezentacijom svijeta pa je znanstvenici drže pretečom apstraktnog mišljenja. Nadalje se u radu kratko izlaže doprinos teorije uma rasvjetljavanju simboličke igre i njezine složenosti već na ranom stupnju djetetova razvoja. U drugom dijelu rada obrađuju se pedagoško-metodičke osnove važne za pojavu i razvoj simboličke igre u institucijskome kontekstu. Apostrofirajući osjetljivost odgojiteljeve uloge u igri i stvaranju uvjeta za njezino odvijanje zaključuje se o potrebi proučavanja igre iz dječje perspektive i implikacijama koje ono može imati za profesionalni razvoj odgojitelja, kvalitetu odgojne prakse i razvoj pedagogije ranog djetinjstva. Ključne riječi: dječja igra, dijete rane dobi, odgojitelj, simbolička reprezentacija, ustanova ranog odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je kao pozvano predavanje, uz PP prezentaciju prezentiran na skupu European OMEP Conference "Play and playing in Early Childhood", održanom od 08.-11.05.2013, Zagre, Hrvatska.



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Simbolička igra u jaslicama (2013) (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (2013) Simbolička igra u jaslicama.,.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2013}, keywords = {simboli\v{c}ka igra, dje\v{c}je jaslice, dijete rane dobi, dje\v{c}ja igra, odgojitelj, simboli\v{c}ka reprezentacija, ustanova ranog odgoja i obrazovanja}, title = {Simboli\v{c}ka igra u jaslicama}, keyword = {simboli\v{c}ka igra, dje\v{c}je jaslice, dijete rane dobi, dje\v{c}ja igra, odgojitelj, simboli\v{c}ka reprezentacija, ustanova ranog odgoja i obrazovanja} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2013}, keywords = {simbolic play, nursery school, young child, child's play, toddlers, preschool teacher, symbolic representation}, title = {Simbolic play in nursery school}, keyword = {simbolic play, nursery school, young child, child's play, toddlers, preschool teacher, symbolic representation} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font