Pregled bibliografske jedinice broj: 402949
Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera
Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera // Hrvatski filmski ljetopis, 14 (2008), 55; 57-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 402949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera
(Bitter Tears and Romantic Affairs in Post-War Germany. On the Motives and Subject-Matter in Rainer Werner Fassbinder's Works)
Autori
Puh, Rikard
Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 14
(2008), 55;
57-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
film ; režija ; kinematografija ; drama ; suvremena drama ; kazalište ; prevladavanje prošlosti ; Novi njemački film ; homoseksualnost
(Film ; Direction ; Cinema ; Drama ; Contemporary Drama ; Theater ; Coming to Terms with the Past ; New German Cinema ; Homosexuality)
Sažetak
U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasilno podčinjavanje ili voljno predavanje na milost i nemilost drugoga, neznanje kako se valja ponašati kada se voli, iskorištavanje drugoga i uskraćivanje ljubavi za Fassbindera su osnovni aspekti ljubavnih veza. U tom su kontekstu posebno poznati njegovi filmovi u kojima se mogućnosti sretne ljubavne priče i zadovoljavajućega životnog puta na primjerima ženskih sudbina procjenjuju s iznimnim pesimizmom i skepsom. U skupinu tih filmova, a kao možda najidealniji primjer tipičnih stavova, pogleda i načina rada Rainera Wernera Fassbindera, ubraja se i djelo "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Gorke suze Petre von Kant"), isprva izvođeno u kazalištu, a zatim pod redateljskim i scenarističkim vodstvom samog autora prebačeno i u filmsku verziju. Ovaj se rad bavi Fassbinderovim pristupom problematici nesporazuma u međuljudskim odnosima i njegovim raskrinkavanjem istih pri čemu okvir čini uvid u autorovo sveukupno stvaralaštvo i filmografiju njegovih tzv. 'ženskih filmova', dok u prvom planu stoji njegovo znamenito djelo prezentirano kroz razne medije – "Gorke suze Petre von Kant".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1301070-1062 - Pamćenje i identitet. Hrvatsko-njemački kulturni transfer (Bobinac, Marijan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Rikard Puh
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Index to Film Periodicals