Pregled bibliografske jedinice broj: 402931
Utjecaj pedagoških koncepcija na razvoj kvalitete institucionalnog ranog odgoja
Utjecaj pedagoških koncepcija na razvoj kvalitete institucionalnog ranog odgoja // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 402931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj pedagoških koncepcija na razvoj kvalitete institucionalnog ranog odgoja
(Impact of educational concepts to the development of quality of institutional early childhood education)
Autori
Bašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pedagoška koncepcija; pedagoška kvaliteta; kriteriji kvalitete; rani odgoj u institucionalnom kontekstu; modeli legitimiranja kvalitete
(pedagogical concept; pedagogical quality; quality criteria; early education in the institutional context; the models of quality legitimation)
Sažetak
U razmatranju se polazi se od hipoteze da realizacija određene pedagogijske koncepcija (primjerice, Montessori pedagogija, Waldorfska pedagogija, Freinet pedagogija, Reggio pedagogija, humanistički kurikulum) pozitivno utječe na razvoj teorije i prakse kvalitete institucionalnog ranog odgoja. Ta pretpostavka nije empirijski verificirana, ali oslanjajući se na suvremenu raspravu o kvaliteti (kriterijima, razvoju i vrednovanju) institucionalnog odgoja iznosimo pet modela argumentiranja utjecajnosti pedagoških koncepcija na kvalitetu ranog odgoja u institucionalnom kontekstu. Obrazlaganje argumentacijskih modela pretpostavlja pojmovnu jasnoću pa se u radu precizira što je jedna pedagogija odnosno pedagoška koncepcija i što se misli pod pojmom kvaliteta odgoja u ranom institucionalnom kontekstu: nakon razmatranja naravi odnosa pedagoške koncepcije i pedagoške kvalitete postavlja se pitanje: može li orijentiranje na određenu pedagošku koncepciju biti dostatan instrument osiguranja kvalitete ranog odgoja u dječjem vrtiću?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Slavica Bašić
(autor)