Pregled bibliografske jedinice broj: 402883
Utjecaj medija na govor i početnu pismenost u predškolskom i ranom školskom razdoblju
Utjecaj medija na govor i početnu pismenost u predškolskom i ranom školskom razdoblju // Konferencijski zbornik - Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika / Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 221-229 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 402883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj medija na govor i početnu pismenost u predškolskom i ranom školskom razdoblju
(The Influence of Media on Speech and Beginning Literacy in Preschool and Early Education)
Autori
Velički, Vladimira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik - Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika
/ Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008, 221-229
ISBN
978-953-99326-6-2
Skup
Prvi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji; govor; početna pismenost; djeca; predškolsko i rano školsko razdoblje
(media; speech; initial literacy; children; preschool and early education period)
Sažetak
U radu se kritički razmatra utjecaj medija, posebno televizije i računala na govor djece predškolskog i ranog školskog uzrasta. Od osamdesetih godina prošlog stoljeća primjećuje pojava tzv. funkcionalnog analfabetizma odnosno postanalfabetizma, kao i sve veći porast govornih teškoća u djece. Paralelno s time sve je intenzivnija uporaba medija, odnosno, djeca provode sve više vremena pred televizijskim aparatima i računalima. U radu se na temelju dosadašnjih teorijskih i empirijskih istraživanja odgovara na pitanja pedagoške opravdanosti uporabe medija u ranom djetinjstvu, s posebnim osvrtom na razvoj govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Vladimira Velički
(autor)