Pregled bibliografske jedinice broj: 40288
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina // Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists / Ljubešić, Nikola (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2000. str. 361-362 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 40288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina
(Biology Education: New Approach of Learning and Teaching of Protein Synthesis)
Autori
Bezić, Nada ; Stankov, Slavomir ; Isajlović, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists
/ Ljubešić, Nikola - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2000, 361-362
Skup
Hrvatski biološki kongres (7 ; 2000)
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 24.09.2000. - 29.09.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Obrazovanje u bilogiji; učenje i poučavanje; sinteza proteina; inteligentni tutorski sustavi
(Biology Education; Learning and Teaching; Protein Synthesis; Intelligent Tutoring Systems)
Sažetak
Analizom predavanja i ispita održanih tijekom realizacije obrazovnog procesa iz područja biologije sa studentima na Fakultetu prirodoslovno - matematički znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu uočen je niz različitih problema u savladavanju nastavnih sadržaja. Analiza je zapravo provedena na uzorku studenata studijske grupe biologije i kemije. U našoj raspravi razmatramo sintezu proteina uz pomoć suvremenih obrazovnih tehnologija. U vezi s tim, za poboljšanje procesa učenja i poučavanja sinteze proteina zagovaramo uporabu hipermedijske autorske ljuske i inteligentnog tutorskog sustava. Proteini čija je uputa kodirana genskom DNA predstavljaju aktivne sudionike u mnogim staničnim procesima, dok je proteinska sinteza krajnja instanca genske ekspresije. Višestruka kontrola intracelularnih proteina u konačnici reguliraju sve aspekte funkcioniranja stanice. Translacija je proces koja slijedi nakon procesas transkripcije i nastanaka RNA, tako da je sinteza proteina određena mRNA molekulom. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su na računalnu utemeljeni programski sustavi koji koriste tehnike umjetne inteligencije za pomoć u učenju i poučavanju odabranog područnog znanja ili pak vještine. ITS su danas na takvoj razini da mogu osigurati značajno poboljšanje sustava primjena i obrade informacija, prepoznati načine ponašanja sudionika u nastavnom procesu, u stanju, identificirati pogrešna poimanja i konačno uspostaviti plan nastavnog procesa. U ovom radu mi prikazujemo primjenu hipermedijske autorske ljuske Tutor - Expert System (TEx-Sys) u razvoju baze znanja za područno znanje sinteze proteina. TEx-Sys se koristi u predavanjima i vježbama sa studentima na studijskog grupi biologije i kemije u okviru kolegija Primjena računala u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split