Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 40288

Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina


Bezić, Nada; Stankov, Slavomir; Isajlović, Igor
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina // Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists / Ljubešić, Nikola (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2000. str. 361-362 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 40288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina
(Biology Education: New Approach of Learning and Teaching of Protein Synthesis)

Autori
Bezić, Nada ; Stankov, Slavomir ; Isajlović, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists / Ljubešić, Nikola - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2000, 361-362

Skup
Hrvatski biološki kongres (7 ; 2000)

Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 24.09.2000. - 29.09.2000

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Obrazovanje u bilogiji; učenje i poučavanje; sinteza proteina; inteligentni tutorski sustavi
(Biology Education; Learning and Teaching; Protein Synthesis; Intelligent Tutoring Systems)

Sažetak
Analizom predavanja i ispita održanih tijekom realizacije obrazovnog procesa iz područja biologije sa studentima na Fakultetu prirodoslovno - matematički znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu uočen je niz različitih problema u savladavanju nastavnih sadržaja. Analiza je zapravo provedena na uzorku studenata studijske grupe biologije i kemije. U našoj raspravi razmatramo sintezu proteina uz pomoć suvremenih obrazovnih tehnologija. U vezi s tim, za poboljšanje procesa učenja i poučavanja sinteze proteina zagovaramo uporabu hipermedijske autorske ljuske i inteligentnog tutorskog sustava. Proteini čija je uputa kodirana genskom DNA predstavljaju aktivne sudionike u mnogim staničnim procesima, dok je proteinska sinteza krajnja instanca genske ekspresije. Višestruka kontrola intracelularnih proteina u konačnici reguliraju sve aspekte funkcioniranja stanice. Translacija je proces koja slijedi nakon procesas transkripcije i nastanaka RNA, tako da je sinteza proteina određena mRNA molekulom. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su na računalnu utemeljeni programski sustavi koji koriste tehnike umjetne inteligencije za pomoć u učenju i poučavanju odabranog područnog znanja ili pak vještine. ITS su danas na takvoj razini da mogu osigurati značajno poboljšanje sustava primjena i obrade informacija, prepoznati načine ponašanja sudionika u nastavnom procesu, u stanju, identificirati pogrešna poimanja i konačno uspostaviti plan nastavnog procesa. U ovom radu mi prikazujemo primjenu hipermedijske autorske ljuske Tutor - Expert System (TEx-Sys) u razvoju baze znanja za područno znanje sinteze proteina. TEx-Sys se koristi u predavanjima i vježbama sa studentima na studijskog grupi biologije i kemije u okviru kolegija Primjena računala u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
177010
177040

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Nada Bezić (autor)

Avatar Url Slavomir Stankov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bezić, Nada; Stankov, Slavomir; Isajlović, Igor
Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina // Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists / Ljubešić, Nikola (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2000. str. 361-362 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bezić, N., Stankov, S. & Isajlović, I. (2000) Obrazovanje iz biologije: Novi pristup učenju i poučavanju sinteze proteina. U: Ljubešić, N. (ur.)Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa = Proceedings of abstracts of the papers of the Seventh Congress of Croatian Biologists.
@article{article, author = {Bezi\'{c}, Nada and Stankov, Slavomir and Isajlovi\'{c}, Igor}, editor = {Ljube\v{s}i\'{c}, N.}, year = {2000}, pages = {361-362}, keywords = {Obrazovanje u bilogiji, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, sinteza proteina, inteligentni tutorski sustavi}, title = {Obrazovanje iz biologije: Novi pristup u\v{c}enju i pou\v{c}avanju sinteze proteina}, keyword = {Obrazovanje u bilogiji, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, sinteza proteina, inteligentni tutorski sustavi}, publisher = {Hrvatsko biolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Hvar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bezi\'{c}, Nada and Stankov, Slavomir and Isajlovi\'{c}, Igor}, editor = {Ljube\v{s}i\'{c}, N.}, year = {2000}, pages = {361-362}, keywords = {Biology Education, Learning and Teaching, Protein Synthesis, Intelligent Tutoring Systems}, title = {Biology Education: New Approach of Learning and Teaching of Protein Synthesis}, keyword = {Biology Education, Learning and Teaching, Protein Synthesis, Intelligent Tutoring Systems}, publisher = {Hrvatsko biolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Hvar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font