Pregled bibliografske jedinice broj: 402790
Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe
Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe // Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik, 40 (2009), 1-2; 67-88 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 402790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe
(Nationalistic Context Of Josip Andreis's Imaginary Museum Of Croatian Music)
Autori
Blažeković, Zdravko
Izvornik
Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik (0587-5455) 40
(2009), 1-2;
67-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazba; Josip Andreis; povijest hrvatske glazbe; historiografija glazbe; nacionalizam; Franjo Ksaver Kuhač; Lovro Županović
(music; Josip Andreis; Croatian music history; music historiography; nationalism; Franjo Ksaver Kuhač; Lovro Županović)
Sažetak
Josip Andreis je kanon za svoju Povijest hrvatske glazbe kreirao pod dvojakim utjecajem naslijeđa historiografskih ideja koje sežu unatrag do Franje Ks. Kuhača, te političkog okružja multinacionalne i komunističke Jugoslavije. Njegov muzej povijesti hrvatske glazbe predstavlja skladatelje hrvatskog i stranog podrijetla u Hrvatskoj, te skladatelje hrvatskog podrijetla aktivne u drugim europskim središtima. U njihovom predstavljanju se oslonio na postojeću literaturu, slijedeći formirane modele bez reinterpretiranja periodizacije hrvatske glazbe. Povijesnu priču je Andreis konstruirao kao neprekinuti niz umjetničkih vrhunaca koji je išao jedinstvenom i jednosmjernom linijom od renesansnih i baroknih skladatelja u urbanim centrima Dalmacije, i nastavio sa skladateljima 19. stoljeća u sjevernoj Hrvatskoj. Uzevši Vatroslava Lisinskog i Narodni preporod kao ishodište sjevernohrvatske glazbe 19. stoljeća, on je previdio predstaviti specifičnosti klasičnog stila koji se ovdje razvio u kasnom 18. i početkom 19. stoljeća. Pod utjecajem ideologije o hrvatskom nacionalnom stilu te u situaciji nedefiniranih graničnih odnosa s Italijom, glazbeni život Dalmacije i Istre u 19. stoljeću je prikazao površno, bez predstavljanja ovdašnjih skladatelja talijanskog podrijetla. Jednako je izostavio spomenuti srpske skladatelje koji su djelovali u Hrvatskoj, te suvremene skladatelje crkvene glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-0000000-2648 - Hrvatska glazbena historiografija do 1945. godine (Majer-Bobetko, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Zdravko Blažeković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database
- Arts and Humanities Citation Index by Thomson Reuters