Pregled bibliografske jedinice broj: 402546
Usporedba učeničkog razumijevanja grafova u matematici i fizici
Usporedba učeničkog razumijevanja grafova u matematici i fizici // Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 214-218 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 402546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba učeničkog razumijevanja grafova u matematici i fizici
(Comparison of student understanding of graphs in mathematics and physics)
Autori
Katić, Helena ; Planinić, Maja ; Milin Šipuš, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 214-218
ISBN
978-953-7178-13-0
Skup
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike; nastava matematike; grafovi; kinematika
(physics education; mathematics education; graphs; kinematics)
Sažetak
Provedeno je preliminarno istraživanje učeničkog razumijevanja grafova u kontekstu fizike i matematike na uzorku od 114 gimnazijalaca iz Zagreba i Slunja. Sastavljen je test od 8 parova paralelnih pitanja iz fizike (kinematike) i matematike kako bi se usporedilo učeničko razumijevanje istog koncepta u dva konteksta. Rezultati pokazuju da su učenici na pet parova pitanja pokazali bolje razumijevanje grafova u kontekstu matematike, a na preostala tri je razumijevanje bilo bolje u kontekstu fizike. Najtežim se pokazalo interpretiranje nagiba grafa i površine ispod grafa u kontekstu fizike. Diskutirat će se najčešće učeničke poteškoće u razumijevanju grafova i usporediti poteškoće u oba konteksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb