Pregled bibliografske jedinice broj: 402489
Utjecaj interaktivnih nastavnih metoda na konceptualno razumijevanje mehanike i elektriciteta i magnetizma kod studenata fizike
Utjecaj interaktivnih nastavnih metoda na konceptualno razumijevanje mehanike i elektriciteta i magnetizma kod studenata fizike // Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 286-289 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 402489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj interaktivnih nastavnih metoda na konceptualno razumijevanje mehanike i elektriciteta i magnetizma kod studenata fizike
(Influence of interactive teaching methods on students' conceptual knowledge in mechanics, electricity and magnetism)
Autori
Ivanjek, Lana ; Planinić, Maja ; Sušac, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 286-289
ISBN
978-953-7178-13-0
Skup
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interaktivne nastavne metode; konceptualno razumijevanje; Force Concept Inventory; Conceptual Survey of Electricity and Magnetism (CSEM)
(interactive teaching methods; conceptual knowledge; Force Concept Inventory; Conceptual Survey of Electricity and Magnetism (CSEM))
Sažetak
Dobro je poznato da tradicionalno poučavanje, koje se sastoji od klasičnih predavanja i klasičnih vježbi, ima jako mali utjecaj na konceptualno razumijevanje fizike. Na Fizičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu je napravljen pokušaj promjene načina poučavanja za studente kolegija Osnove fizike, koji će postati budući profesori fizike. Nastava je modificirana tako da bude interaktivnija. Na predavanjima je smanjena količina prijeđenog gradiva i korištena su konceptualna pitanja. Na vježbama su se kao glavne tehnike koristili grupno rješavanje zadataka, tutorijali razvijeni na University of Washington i rasprava o konceptualnim pitanjima. Učinkovitost nastave mjerena je FCI i CSEM testovima koji su dani prije i nakon nastave. Dobiveni prirast (g) na FCI testu iznosio je 0.64, što je pokazatelj značajnog napretka u studentskom razumijevanju mehanike. Rezultati na CSEM testu pokazuju da se težina određenih područja značajno smanjila. Ukupni rezultati pokazuju da su interaktivne nastavne metode značajno poboljšale konceptualno razumijevanje i mehanike i elektriciteta i magnetizma kod studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb