Pregled bibliografske jedinice broj: 401823
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti? // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 28 (2012), 2; 45-62 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 401823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?
(Evaluation of Children with Reading and Writing Difficulties: Do we Evaluate whether Knowledge or Skills?)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kelić Maja
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 28
(2012), 2;
45-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Vrednovanje ; teškoće u čitanju i pisanju ; disleksija i disgrafija ; učitelji i nastavnici
(Evaluation reading and writing difficulties ; dyslexia and dysgraphia ; teachers)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio dobiti procjenu stručnog suradnika logopeda o najučestalijim teškoćama u čitanju i pisanju kod učenika s disleksijom i disgrafijom (N=7) jedne osnovne škole te ispitati koliko se njihovi učitelji i nastavnici (N=9) pridržavaju općih pedagoških načela i kriterija ocjenjivanja. Rezultati istraživanja na individualnoj i skupnoj razini pokazali su da se najučestalije teškoće u čitanju i pisanju odnose na zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u. a-e, s-z. š- ž) i zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im) te teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi. Ispitani se učitelji i nastavnici najčešće pridržavaju pedagoških načela, odrednica i kriterija ocjenjivanja. Naglasak stavljaju na ishode i proces učenja, a ne na sposobnosti odnosno teškoće uzrokovane poremećajem. Učitelji najveću pozornost pridaju školskom ozračju (AS=4), a nastavnici postavljanju jasnih ciljeva i očekivanja (AS=3, 75). Analiza rezultata pokazala je da osobni i socijalni razvoj ispitanih učenika treba više poticati, omogućiti im kontinuirano učenje socijalnih vještina te primjenjivati različite vrste praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja jer te su kategorije najslabije procijenjene od ispitanih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Poliklinika SUVAG