Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 401823

Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Kelić Maja
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti? // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 28 (2012), 2; 45-62 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 401823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?
(Evaluation of Children with Reading and Writing Difficulties: Do we Evaluate whether Knowledge or Skills?)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kelić Maja

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 28 (2012), 2; 45-62

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Vrednovanje ; teškoće u čitanju i pisanju ; disleksija i disgrafija ; učitelji i nastavnici
(Evaluation reading and writing difficulties ; dyslexia and dysgraphia ; teachers)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio dobiti procjenu stručnog suradnika logopeda o najučestalijim teškoćama u čitanju i pisanju kod učenika s disleksijom i disgrafijom (N=7) jedne osnovne škole te ispitati koliko se njihovi učitelji i nastavnici (N=9) pridržavaju općih pedagoških načela i kriterija ocjenjivanja. Rezultati istraživanja na individualnoj i skupnoj razini pokazali su da se najučestalije teškoće u čitanju i pisanju odnose na zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u. a-e, s-z. š- ž) i zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im) te teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi. Ispitani se učitelji i nastavnici najčešće pridržavaju pedagoških načela, odrednica i kriterija ocjenjivanja. Naglasak stavljaju na ishode i proces učenja, a ne na sposobnosti odnosno teškoće uzrokovane poremećajem. Učitelji najveću pozornost pridaju školskom ozračju (AS=4), a nastavnici postavljanju jasnih ciljeva i očekivanja (AS=3, 75). Analiza rezultata pokazala je da osobni i socijalni razvoj ispitanih učenika treba više poticati, omogućiti im kontinuirano učenje socijalnih vještina te primjenjivati različite vrste praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja jer te su kategorije najslabije procijenjene od ispitanih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Poliklinika SUVAG

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Kelić Maja
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti? // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 28 (2012), 2; 45-62 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Buljubašić-Kuzmanović, V. & Kelić Maja (2012) Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 28 (2), 45-62.
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2012}, pages = {45-62}, keywords = {Vrednovanje, te\v{s}ko\'{c}e u \v{c}itanju i pisanju, disleksija i disgrafija, u\v{c}itelji i nastavnici}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Ocjenjivanje djece s te\v{s}ko\'{c}ama u \v{c}itanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?}, keyword = {Vrednovanje, te\v{s}ko\'{c}e u \v{c}itanju i pisanju, disleksija i disgrafija, u\v{c}itelji i nastavnici} }
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2012}, pages = {45-62}, keywords = {Evaluation reading and writing difficulties, dyslexia and dysgraphia, teachers}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Evaluation of Children with Reading and Writing Difficulties: Do we Evaluate whether Knowledge or Skills?}, keyword = {Evaluation reading and writing difficulties, dyslexia and dysgraphia, teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font